دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
۰
يکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۰

نبود نظارت دستگاه‌ها عامل اصلی اختلاف قیمت برنج

اگرچه هیچ دلیل علمی و منطقی برای افزایش قیمت برنج در بازار وجود ندارد، اما برخی، کمبود نظارت دستگاه های مسئول را عامل اصلی نوسان قیمت برنج در بازار مطرح می کنند.
نبود نظارت دستگاه‌ها عامل اصلی اختلاف قیمت برنج

توليد ايرانی: با توجه به شرایط مناسب اقلیمی و فراوانی منابع آب، محدودیتی در کشت برنج استان های جنوبی و دوباره کشت در استان های گیلان و مازندران وجود ندارد، بنابراین این امر به نوبه خود در افزایش تولید برنج در سال زراعی جدید تاثیر بسزایی خواهد داشت.
بسیاری از مسئولان بر این باورند که با وجود بارش های مناسب در ماه های اخیر، تولید برنج نسبت به مدت مشابه سال قبل حداقل ۱۰ تا ۱۵ درصد رشد داشته و میزان محدودی از نیاز کشور از طریق واردات تامین خواهد شد.
اگرچه برخی از مسئولان هیچ دلیل علمی و منطقی برای افزایش قیمت برنج در این بازه زمانی متصور نیستند، اما در مقابل برخی از کارشناسان، سودجویی افراد و احتکار برنج در انبارها را در سایه کمبود نظارت عامل اصلی نوسان قیمت برنج در بازار مطرح می کنند.
با وجود آنکه هزینه های تولید همچون نهاده ها، دستمزد کارگران، حمل و نقل و  سایر خدمات نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد چشمگیری داشته است، اما گرانی کنونی برنج هیچ ارتباطی به هزینه های تولید ندارد چرا که هم اکنون برنج سال زراعی جدید به بازار عرضه نشده است.
 
کد مطلب: 8010
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *