جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
۰
دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۰

ورود بی حد و حصر اجناس چینی به بازار صنایع دستی

مدیر عامل شرکت صنایع دستی زیبابافان سرمه با اشاره به ورود بی حد و حصر اجناس چینی به بازار صنایع دستی هرمزگان گفت: هرچند که صنایع دستی چینی وارد شده به بازار از قیمت پایین تر برخورد بوده اما کیفیت آن بسیار پایین تر از تولیدات داخلی است.
ورود بی حد و حصر اجناس چینی به بازار صنایع دستی
به گزارش توليد ايرانی؛ سهیلا هاشمی، مسئول خانه صنایع دستی شهرستان بندر خمیر و مدیر عامل شرکت صنایع دستی زیبابافان سرمه با اشاره به نقش مهم زنان در زمینه اشتغال و اقتصاد کشور گفت: زنان در تولید ملی نقش بسزایی دارند و  بدون حضور زنان در جامعه در رده های مختلف نمی‌توان جایگاه مناسبی را در سطح جهان به دست آورد و باید گفت که زنان موفق، سرمایه‌های ملی هر کشوری هستند.
مدیر عامل شرکت صنایع دستی زیبابافان سرمه با اشاره به اقداماتی که تا کنون در شهرستان بندرخمیر انجام شده است، اظهار کرد: تا کنون در این شهرستان نمایشگاه های مختلف  صنایع دستی برگزار شده و آموزش تولید  صنایع دستی به خیل عظیمی از هنرجویان داده شده است.

هاشمی با بیان اینکه تاکنون در شش نمایشگاه صنایع دستی بین المللی هنرجویان شهرستان بندرخمیر شرکت کرده اند، عنوان کرد: سال های متعدد در نمایشگاه های مختلف صنایع دستی در سطح استان و کشور شرکت کرده ایم و بنده هر ساله بعنوان کار آفرین نمونه در سطح شهرستان انتخاب می شوم و در سال در 1396 و 1397  بعنوان کار آفرین سطح استان و کشور معرفی شده ام.
وی با اشاره به حوزه فعالیت خود در صنایع دستی بیان کرد: در زمینه های مختلف صنایع دستی از جمله حصیربافی گلابتون دوزی و... فعالیت دارم و تعداد 60 نفر به صورت تخصصی آموزش داده ام که در در حال حاضر مشغول به تولید صنایع دستی هستند.

مسئول خانه صنایع دستی بندر خمیربیان کرد:  زنان موفق و کارآفرین ایرانی ممکن است با موانعی روبه رو  و محدودیت‌هایی پیش پای آن‌ها وجود داشته باشد، اما از تلاش نمی‌ایستند؛ آن‌ها محدودیت را، چه اجتماعی و  چه فرهنگی مانعی برای خود نمی‌دانند و یک زن موفق به جلو حرکت می‌کند و دست به کارآفرینی و خلاقیت می‌زند.
هاشمی عنوان کرد: سال جاری که به عنوان رونق تولید نامگذاری شده  خانه صنایع دستی بندرخمیر برنامه هایی را برای آموزش صنعتگران فراوان برای تولید صنایع دستی که نمادی از فرهنگ و تولید ملی کشور است پیش بینی کرده که به فضل الهی اجرا خواهد شد.

وی افزود:  در حال حاضر 10 نفر از افراد آموزش دیده  مستقیم زیر نظر شرکت فعالیت دارند و سایر صنعتگران برای خودشان کارگاه های تولیدی خانگی زده اند و  برای خودشان کار می کنند.
مدیر عامل شرکت صنایع دستی زیبابافان سرمه عنوان کرد: بیشتر فعالیت های صنعتگران شهرستان بندر خمیر در زمینه تولید لباس های محلی است که این نوع پوشش علاوه بر اینکه لباس های بومی و سنتی هرمزگانی ها به شمار می رود مورد استقبال کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز قرار دارد.

 هاشمی  با بیان اینکه صنعتگران بندرخمیر از سوی مسئولان استان و شهرستان  حمایت قابل توجهی نمی شوند، گفت: اگر تولیدات صنایع  دستی را کارخانه ها و شرکت ها و اداره های داخلی شهرستان خریداری کنند و خرید تضمینی از آنها صورت گیرد صنعتگران بدون هیچ گونه دغدغه ای می توانند به تولید بپردازند.
وی با اشاره به  ورود بی حد و حصر اجناس چینی مشابه صنایع دستی هرمزگان به بازار تصریح کرد: هرچند که صنایع دستی چینی وارد شده به بازار هرمزگان از قیمت پایین تر برخورد بوده اما کیفیت آن بسیار پایین تر از مشابه داخلی است.
مدیر عامل شرکت صنایع دستی زیبابافان سرمه خاطر نشان کرد:  خوشبختانه مردم در خصوص کیفیت و ارزش کارهای دستی اطلاعات پیدا کرده اند و بیشتر به این سمت روی آوردند.
کد مطلب: 7926
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *