جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۰

قطب تولید گندم کشور را بشناسید

فرماندار حاجی آباد با بیان اینکه این شهرستان قطب تولید گندم هرمزگان است، گفت: پیش بینی می شود در سال جاری بیش از 45 هزار تن گندم از مزارع حاجی آباد برداشت شود.
قطب تولید گندم کشور را بشناسید
به گزارش توليد ايرانی؛ حمید جهانگیری، فرماندار حاجی آباد با بیان اینکه این شهرستان دارای ده هزار و 200 هکتار سطح زیر کشت گندم است،  اظهار کرد:  با توجه به بارندگی های خوبی که در سال جاری وجود داشته پیش بینی می شود بیش از 45 هزار تن گندم از مزارع حاجی آباد برداشت شود.

جهانگیری با تاکید بر اینکه حاجی آباد قطب تولید گندم هرمزگان است، عنوان کرد: ۹۵ در صد گندم استان در حاجی آباد تولید می شود که چمران چمران دو، شیرودی  را می توان از مهمترین نوع آنها دانست که برداشت آن از نیمه اردیبهشت ماه آغاز و تا پایان خرداد ادامه دارد.

وی با بیان اینکه برداشت گندم در حاجی آباد با تعداد ۵۰ دستگاه کمباین انجام می شود، عنوان کرد: 25 نفر در قالب چهار اکیپ از کارشناسان بر برداشت صحیح و اصولی گندم نظارت می کنند.
فرماندار حاجی آباد با تاکید بر اینکه شرکت غله و خدمات بازرگانی سازمان تعاون روستایی به عنوان مباشر خرید گندم مشخص شده است، تصریح کرد:  بانک کشاورزی با نرخ جدید تضمینی گندم و براساس مصوبه دولت با مشخصه افت مفید دو  و غیر مفید چهار برای گندم نان 17 هزار ریال و برای گندم دوروم 19 هزار  ریال پرداخت می کند.

جهانگیری افزود: در سال جاری هفت مرکز خرید گندم در منطقه طارم،آشکارا، احمدی، فارغان، شمیل و مرکز شهرستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در سال جاری با توجه به بارندگی های خوبی که در فصل بهار وجود داشت کشاورزان با مشکل بی آبی مواجه نشدند، خاطر نشان کرد: از هر هکتار یک و نیم تن افزایش محصول نسبت به سال گذشته وجود دارد.

فرماندار حاجی آباد  از پرداخت ۴۸ ساعته پول گندم کشاورزان توسط دولت خبرداد و افزود: امسال کشاورزان بعد ازبرداشت گندم و تحویل آن به مرکز خرید ظرف مدت ۴۸ ساعت پول گندم به حسابشان واریز خواهد شد.

جهانگیری با تاکید بر اینکه ذخیره گندم سیلویی باعث افزایش کیفیت گندم می شود، گفت: در سال های گذشته با توجه به اینکه سیلویی  مناسب برای نگهداری گندم وجود نداشت مجبور به ارسال گندم به مرکز استان بودیم که خوشبختانه در سال جاری با احداث سیلو 50هزار تنی در شهرستان کل گندم در حاجی آباد ذخیره می شود که این امر باعث افزایش کیفیت گندم نیز می شود.

وی افزود: سیلو شش کندویی حاجی آباد با ظرفیت ۵۰ هزارتن از سال گذشته کار ذخیره گندم را آغاز کرده و گندم مورد نیاز شهرستان در سیلو ذخیره می شود.

جهانگیری با بیان اینکه سالانه مصرف گندم حاجی آباد 10 الی 12 تن است، خاطر نشان کرد: از 45 هزارتن گندم برداشت شده مازاد مصرف این شهرستان به سایر نقاط استان ارسال می شود.
کد مطلب: 7925
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *