سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
۰
يکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۸

تهیه لوازم خانگی ایرانی برای مناطق سیل زده

مخبر گفت: ۳۰ هزار بسته لوازم خانگی صد در صد ایرانی تا چند روز آینده در بین مناطق سیل‌زده از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) توزیع می‌شود.
تهیه لوازم خانگی ایرانی برای مناطق سیل زده
به گزارش توليد ايرانی؛ محمد مخبر، رئیس ستاد اجرای فرمان حضرت امام(ره) در مراسم امضای تفاهم‌نامه‌ تکمیل و تعمیر واحدهای مسکونی آسیب دیده در مناطق سیل‌زده استان‌های کشور با بیان اینکه بعد از حادثه سیل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از ساعات اولیه در مناطق مختلف حضور داشت، گفت: تا امروز ۳ میلیون فقره آب معدنی، پتو، چادر و سایر وسایل ضروری که مردمان این مناطق نیاز داشتند را توزیع و ارسال کرده‌ایم.

وی اظهار کرد: بعد از بازدید از این مناطق، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) چهار اقدام را در دستور کار خود قرار داد که مهم‌ترین آن ارسال ۳۰ هزار بسته لوازم خانگی به مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان بود و مقرر شد تا پایان اردیبهشت ماه تمام این بسته‌ها آماده و ارسال شود.

رئیس ستاد اجرای فرمان حضرت امام(ره) افزود: هم‌اکنون این بسته‌های لوازم خانگی تهیه و به مناطق مختلف سیل‌زده ارسال شده و در حال واگذاری به مردم است.

مخبر با تاکید بر اینکه تمام لوازم خانگی تهیه شده برای این مناطق صد در صد ایرانی است، گفت: طبق بخشنامه‌ای که به تمام استان‌ها ارسال کرده‌ایم اولویت تهیه این لوازم خانگی از کارخانه‌های تعطیل و یا نیمه تعطیل در مناطق مختلف کشور بوده است.

وی گفت: به طور مثال در استان لرستان یک کارخانه یخچال ‌سازی کاملا تعطیل شده بود که با توجه به این بخشنامه توانستیم این کارخانه را مجدد راه‌اندازی کنیم و در منطقه نیشابور هم کارخانه دیگر لوازم خانگی به حالت نیمه تعطیل درآمده بود که علاوه بر جذب چندین هزار نیروی اشتغال مستقیم مجدد وارد بازار شد.

رئیس ستاد اجرای فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به تهیه دام سبک و نیمه سبک برای مردمان این مناطق گفت: متأسفانه در سیل اخیر دام‌های بسیاری از مردمان این مناطق از بین رفته بود که با تهیه ۱۰ هزار دام سبک و نیمه سبک سعی کردیم بخشی از مشکل معیشت مردمان این مناطق را برطرف کنیم.
وی اظهار کرد: این ۱۰ هزار دام هم همانند بسته‌های لوازم خانگی در حال واگذاری به مردم است، البته ستاد اجرایی فرمان امام(ره) هیچ دخالتی در تشخیص مصادیق این افراد ندارد و با دستور استاندار این دام‌ها و لوازم خانگی در بین مردم واگذار می‌شود.
رئیس ستاد اجرای فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به بازسازی واحدهای مسکونی آسیب‌دیده گفت: با تشخیص و مقدار واحدهای خسارت دیده سعی کرده‌ایم آورده‌های مورد نیاز را تأمین کنیم و بین ۲ تا ۶ میلیون تومان کمک‌های بلاعوض بین مردمان این مناطق توزیع شده است.
مخبر افزود: بسیاری از مردمان این مناطق شغل‌های خود را از دست داده‌اند، بنابراین ۱۴ هزار شغل مستقیم و ۳۴ هزار شغل غیر مستقیم را ساماندهی کردیم و بعد از ایجاد شغل اسم و کد ملی را به ستاد اجرای فرمان امام(ره) می‌دهم و سه ماه بعد بیمه‌ نامه فرد تهیه و به آن داده می‌شود.
وی اظهار کرد: برای تهیه این ۱۴ هزار شغل مستقیم، ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است و هم‌اکنون هم بخش عمده‌ای از این شغل‌ها ایجاد شده و تا پایان سال به ۳۵ هزار شغل می‌رسد.
رئیس ستاد اجرای فرمان حضرت امام(ره) افزود: در نظر داریم تا ۲ سال آینده صد هزار شغل مستقیم و ۵۰ شغل غیرمستقیم را در دستور کار قرار دهیم، همچنین در سال گذشته ۸۰ هزار شغل غیر مستقیم ایجاد کرده‌ایم.
بر اساس این گزارش تفاهم‌نامه‌ای در رابطه با کمک در تأمین بخشی از نیازهای مالی مورد نیاز بازسازی جهت تکمیل و تعمیر واحدهای مسکونی آسیب دیده در سکونتگاه‌های شهری و روستایی مناطق سیل زده بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) منعقد شد و در این تفاهم‌نامه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تأمین و تخصیص منابع مورد نیاز به موقع و مطابق با برنامه زمان‌بندی و اجرایی را انجام می‌دهد و بنیاد برکت هم به نمایندگی از ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در کمیته مسئول اجرایی وظایف ستاد در چهارچوب توافق‌نامه است.
سیاست‌گذاری، تدوین راهبردها و تعیین اولویت‌های کلی همچنین نظارت به ارزیابی اقدامات، شناسایی موانع، بررسی مسائل و پیشنهادهای طرفین در جهت تسریع امور و همچنین تشکیل کمیته مشترک راهبری با هدف از جمله نحوه‌های اجرای همکاری‌های مشترک است.
مدت این تفاهم‌نامه ۱۲ ماه تعیین شده که با نظر کمیته مشترک راهبری و با توافق طرفین مدت تفاهم‌نامه و میزان مشارکت در سال‌های آینده قابل تمدید است.
کد مطلب: 7917
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *