صنایع‌دستی نماد عینی رونق تولید است

28 ارديبهشت 1398 ساعت 14:44

رئیس اتحادیه فروشندگان صنایع دستی گفت: صنایع‌دستی نماد عینی رونق تولید است و نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور دارد.


به گزارش تولید ایرانی؛ محمد عبداللهی، رئیس اتحادیه فروشندگان صنایع دستی و اشیای قدیمی گفت: رونق تولید، زمینه ساز توسعه زیرساخت‌های صنایع دستی از جمله میناکاری، فلزات، لعاب میناکاری، چوب، چرم و غیره می‌شود.
به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان صنایع دستی و اشیای قدیمی، صنایع‌دستی نماد عینی رونق تولید است و نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور دارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان صنایع دستی و اشیا قدیمی با بیان اینکه تلاش کرده ایم که تولیدات در این صنعت را پایدار کنیم، اظهار کرد: درحال حاضر باتوجه به شرایط تحریمی کشور، بسیاری از ساختار‌های صنایع دستی، وارداتی است و همین امر موجب شده که این صنعت با کمبود‌هایی مواجه شود البته همکاری‌های خوبی با سازمان‌های ذیربط درخصوص این امر صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه رونق تولید در حوزه صنایع دستی با پرداخت تسهیلات به افراد، معافیت مالیاتی و بیمه محقق می‌شود، گفت: حضور هنرمندان و افراد در نمایشگاه‌های صنایع دستی از جمله مواردی است که می‌تواند به تولیدات این صنعت، رونق دهد.
رئیس اتحادیه فروشندگان صنایع دستی و اشیای قدیمی یادآوری کرد: یکی از مشکلات موجود در صنایع دستی آن است که کالا‌های ساخته شده را استانداردسازی و برندسازی نکرده‌ایم. متولیان صنایع دستی اگر می‌خواهند از هنرمندان صنایع دستی حمایت کنند و بازار صنایع دستی رونق پیدا کند باید سلیقه شناسی صورت بگیرد و از سوی دیگر بازار مناسب برای فروش محصولات ایجاد شود.
عبداللهی اذعان کرد: صنایع دستی همانند بسیاری از صنوف اگر توجه ویژه‌ای به آن شود، می‌تواند با تولیدات دیگر کشور‌ها به رقابت بپردازد.
وی در پایان گفت: زمانی که نرخ ارز در کشور ثبات یابد به‌طور قطع می‌تواند در رونق بازار صنایع دستی تأثیرگذار باشد.


کد مطلب: 7894

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/7894/صنایع-دستی-نماد-عینی-رونق-تولید

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com