رتبه نخست پالایشگاه شازند در تولید فرآورده از نفت خام

25 ارديبهشت 1398 ساعت 12:28

مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند میزان ورودی نفت خام پالایشگاه شازند را روزانه ۲۵۰ هزار بشکه عنوان کرد و گفت: از این میزان ۹۲درصد آن تبدیل به فرآورده شده که پالایشگاه شازند از این حیث رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده است.


به گزارش تولید ایرانی؛ علیرضا امین مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند با بیان اینکه پالایشگاه شازند یکی از پالایشگاه های پیشرو در تولید فرآورده های نفتی بوده و سهم بزرگی در کاهش آلایندگی هوای شهرهای بزرگ مانند تهران، کرج، اراک و شیراز داشته است، گفت: قبل از شروع به کار فاز ۲ پالایشگاه که عمدتا وظیفه با کیفیت کردن فرآورده ها را بر عهده دارد، مقدار گوگرد حاصل شده از نفت خام ورودی پالایشگاه ۶۰ تن در روز بود که پس از شروع به کار فاز۲، این مقدار به ۴۵۰ تن در روز رسید.
وی افزود: به این معنی که توانستیم ۴۰۰ تن گوگردی که در خودرو ها سوخته می شد را به گوگرد جامد تبدیل کرده و آن را به فروش برسانیم که علاوه بر کمک به محیط زیست، باعث سودآوری بیشتری برای پالایشگاه نیز می شود.
رتبه نخست پالایشگاه شازند تولید فرآورده از نفت خام
امین میزان ورودی نفت خام پالایشگاه شازند را روزانه ۲۵۰ هزار بشکه عنوان کرد و ادامه داد: از این میزان ۹۲درصد آن تبدیل به فرآورده شده و مابقی آن به عنوان نفت کوره صادر شده و به فروش می رسد. همچنین پالایشگاه شازند به علت داشتن واحد هایی که فرآورده های سنگین را به فرآورده های سبک تبدیل می کند از حیث درصد تولید فرآورده رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به آلایندگی بالای پالایشگاه برای مناطق اطراف آن، گفت: تحریم ها و بعضی مشکلات باعث شده تا این آلایندگی برای مناطق حومه پالایشگاه به مقدار زیادی باشد.
تصفیه آب های آلوده پالایشگاه با پروژه ای ۶۰ میلیارد تومانی
مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند مهمترین پروژه در دست پیگیری توسط این واحد پالایشگاهی را خرید و نصب سیستم ریورسوز موز معکوس جهت تصفیه آب های پالایشگاه دانست و تصریح کرد: این پروژه با مبلغ ۶۰ میلیارد تومان در دست اقدام بوده و در مرحله انتخاب پیمانکار به سر می برد.
امین بازیافت آب های آلوده را از دیگر پروژه های این شرکت دانست و افزود: به همین منظور با یک شرکت آلمانی جهت نصب سیستم گالاکسی تاور در حال مذاکره هستیم. همچنین جهت تجهیز دودکش کوره ها به آنالیزورهای آنلاین در تلاش هستیم.


کد مطلب: 7869

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/7869/رتبه-نخست-پالایشگاه-شازند-تولید-فرآورده-نفت-خام

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com