شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
۰
پنجشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۴

خریدگندم به صورت توافقی ممنوع است

مدیر تعاون روستایی خوزستان با تاکید بر ممنوعیت خرید حتی یک گرم گندم توافقی، گفت: از ابتدای فصل خرید گندم تا 10 اردیبهشت بیش از 418 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است.
خریدگندم به صورت توافقی ممنوع است
به گزارش توليد ايرانی؛ جمشید بنی فری، با ابراز تاسف از دریافت گزارشاتی مبنی بر خرید گندم و کلزا تولیدی کشاورزان توسط دلالان و واسط‌ها و خارج شدن آن از استان و کشور، اظهار کرد: دریافت این گزارش‌ها سبب ایجاد نگرانی‌های زیاد بین کشاورزان شد به همین دلیل تعاون روستایی خوزستان با جدیت این قضیه را پیگیری و مانع فعالیت دلالان خواهد شد.

وی با تاکید بر ممنوعیت خرید حتی یک گرم گندم توافقی درون شبکه تعاون روستایی استان افزود: طی نامه های ارسالی متعدد از سوی مدیریت تعاون روستایی، مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی استان، رؤسای شهرستان‌ها و مدیرعاملان اتحادیه ها، خرید گندم به صورت توافقی را خارج از عرف و اصول می دانیم و چنین اقدامی ممنوع است.

مدیر تعاون روستایی خوزستان گفت:  قطعاً اگر گزارشی مبنی بر خرید توافقی گندم توسط عاملین ما در مراکز خرید دریافت شود با خاطیان برخورد خواهیم کرد و انتظار می رود تمام محصول گندم و کلزای تحویلی از کشاورزان در مراکز خرید و در سامانه‌های مربوط به شرکت غله وخدمات بازرگانی ثبت شود.

بنی فری افزود: تعاون روستایی خوزستان از ابتدای فصل خرید گندم تا 10 اردیبهشت بیش از 418 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری کرده است و این پروسه تا برداشت آخرین خوشه گندم در مزارع ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تعاون روستایی خوزستان یکی از اصلی ترین متولیان خرید گندم و کلزا کشاورزان در جهت تامین موادغذایی مردم و همچنین تامین گندم مورد نیاز 12 میلیون نفر است، عنوان کرد: حمایت و پشتیبانی استاندار، سازمان جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی به منظور  حمل به موقع گندم از مراکز خرید که با ظرفیت رو به اتمام مواجه هستند می تواند مانع از روی آوردن کشاورزان به سمت دلالان شود.

مدیر تعاون روستایی خوزستان گفت: انتظار می‌رود شرکت غله و خدمات بازرگانی که عهده دار حمل گندم از مراکز خرید است بتواند تمهیدات و بستر لازم را برای حمل گندم از مراکز خرید تدارک ببیند چرا که عدم تخلیه بار گندم و کلزا کشاورزان در مراکز خرید ما را با پدیده ای به نام فروش به دلالان و واسطه ها روبه رو می سازد.
کد مطلب: 7730
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *