جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
۰
شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۷

وام های متوالی تولید کننده را ورشکسته می کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: تضمینی برای نرخ ارز تا پایان سال وجود ندارد اما می توانم این اطمینان را بدهم که نرخ ارز تا پایان خرداد ماه تغییر خاصی نداشته و ثابت باشد مگر آن که شرایطی بحرانی رخ دهد.
وام های متوالی تولید کننده را ورشکسته می کند
به گزارش توليد ايرانی؛ محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شامگاه پنج شنبه در جلسه کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی ضمن تشکر از تمامی تولید کنندگان که در خط مقدم اقتصاد کشور قدم بر می دارند، عنوان کرد: استان مرکزی دیار تولید و صنعت بوده و هست و اگر قصد آن وجود دارد تا موانع تولید رفع شود باید تصمیماتی گرفته شود تا ضمانت اجرایی داشته باشد.
نرخ ارز تا پایان خرداد۹۸ تغییر خاصی نخواهد کرد
وی با بیان اینکه کشور در سال ۹۸ درگیر جنگ اقتصادی است، اظهار کرد: تضمینی برای نرخ ارز تا پایان سال وجود ندارد اما می توانم این اطمینان را بدهم که نرخ ارز تا پایان خرداد ماه تغییر خاصی نداشته و ثابت باشد مگر آن که شرایطی بحرانی رخ دهد.
وام های متوالی تولید کننده را ورشکسته می کند
حسینی مشکل تولید کشور را نبودن پول ندانست و تاکید کرد: از مشکلات کشور این است که احساس شده که هر جایی به بن بست می خوریم باید با ارائه تسهیلات پولی و مالی از آن عبور کرد در حالی که پرداخت وام های متوالی به تولید کنندگان آنان را ورشکسته تر و تولید را نابود می کند.
تمامی بانک های کشور ورشکسته اند
نماینده مردم تفرش آشتیان و فراهان با بیان اینکه هیچ بانکی در کشور وجود ندارد که ورشکسته نباشد تصریح کرد: امروز مسئولین باید با فراهم کردن زیرساخت ها به حل کردن مشکلات تولید کمک کنند چرا که اکثر پیشنهاداتی که در حال حاضر برای حوزه تولید ارائه می شود دوای درد آن نبوده و تنها تسکین دهنده چند روزه است.
وی خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری در استان مرکزی بسیار پایین و در حدود ۶ تا ۸ درصد است که نشان دهنده سرپا بودن تولید کنندگان استان با وجود مشکلات بسیار است و افتخاری برای استان می باشد و نیاز است برای جلوگیری از ورشکستی کامل صنایع استان، وزارت صمت چاره ای بیندیشد تا همچنان تولید در استان مرکزی ادامه دار باشد.
خبرهای خوشحال کننده برای تولید کنندگان
حسینی با اعلام دو خبر خوشحال کننده برای تولید کنندگان سخنان خود را ادامه داد: در هیئت امنای صندوق توسعه ملی دو تصمیم گرفته شد، اول اینکه واحد های تولیدی و کارگاهی که وام ریالی گرفته اند ولی به علت نوسانات قیمت نتوانسته اند به بهره برداری برسند، می توانند ۴۰درصد وام قبلی را که تا پایان خرداد ماه سال گذشته آن را دریافت کرده اند، دوباره دریافت کنند. دوم اینکه افرادی که در حوزه تولید گوشت قرمز، گوشت سفید و شیر فعالیت می کنند می توانند از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی وام دریافت کنند.
کد مطلب: 7676
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *