پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
۰
چهارشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۳

راهکاری برای کاهش نیاز به دلار

پورابراهیمی در نشست بررسی همکاری‌های مشترک با هیأت نمایندگی حزب حاکم چین، انعقاد پیمان‌های پولی چند جانبه با چین و دیگر کشورها را راهکار ایران برای کاهش سلطه دلار بر مناسبات اقتصادی در جهان خواند.
راهکاری برای کاهش نیاز به دلار
به گزارش توليد ايرانی به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، هیأت عالیرتبه مجمع تشخیص مصلحت نظام که به ریاست غلامعلی حداد عادل و با حضور داود دانش جعفری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و محمدرضا پور ابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس برای تقویت مناسبات راهبردی و شرکت در دومین اجلاس جهانی طرح «یک کمربند، یک جاده» به چین سفر کرده است، در نشست بررسی همکاری های مشترک با هیأت نمایندگی حزب حاکم چین شرکت کرد.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین با اشاره به راهکارهای کشورمان برای توانمند سازی درونی اقتصاد و کاهش اتکا به درآمدهای نفتی افزود: ساختار بودجه عمومی ایران ظرف ماه های آینده متناسب با رویکرد مقاوم سازی اقتصاد اصلاح و در مجلس شورای اسلامی تصویب خواهد شد.
 
پورابراهیمی، جلوگیری از فرار مالیاتی، مولدسازی دارایی های دولت و اصلاح نظام یارانه ای را که در حال حاضر هزینه ای معادل دو و نیم برابر بودجه کشور دارد، روش های تقویت اقتصاد ملی ایران توصیف کرد و گفت: بر اساس آخرین گزارش ها از گمرک جمهوری اسلامی، تراز تجاری ایران مثبت است و حال آنکه آمریکا تمام تلاش خود را به عمل آورد تا این تراز منفی شود، اما نتوانست راه به جایی ببرد.
 
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در این نشست، انعقاد پیمان های پولی دو یا چند جانبه با چین و دیگر کشورها را راهکار پیشنهادی ایران برای کاهش سلطه دلار بر مناسبات اقتصادی در جهان خواند و بر گسترش همکاری های تجاری و حوزه سرمایه گذاری با چین تأکید کرد.
کد مطلب: 7664
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *