جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۲

میتسوبیشی به بازار هواپیماسازان جهان وارد می‌شود

واحد هوانوردی غول صنعت ژاپن، میتسوبیشی، در حال برنامه‌ریزی برای آغاز تحویل اولین هواپیمای مسافربری ژاپنی است که از دهه ۱۹۶۰ در حال ساخت است. اولین هواپیما، همین سال آینده تحویل خواهد شد.
میتسوبیشی به بازار هواپیماسازان جهان وارد می‌شود
به گزارش توليد ايرانی ؛ واحد هوانوردی غول صنعت ژاپن، میتسوبیشی، در حال برنامه‌ریزی برای آغاز تحویل اولین هواپیمای مسافربری ژاپنی است که از دهه ۱۹۶۰ در حال ساخت است. اولین هواپیما، همین سال آینده تحویل خواهد شد.

این جت مسافربری با گنجایش ۸۸ مسافر، دارای برد پرواز حدود ۲۰۰۰ مایل است، گونه کوچک‌تر آن هم می‌تواند ۷۶ مسافر را در همین مسافت جابه‌جا کند. شرکت ام‌آرجی (جت منطقه‌ای میتسوبیشی)، در نوامبر ۲۰۱۵ پرواز آزمایشی خود را انجام داد و اولین سری این هواپیما‌ها قرار است در اواسط ۲۰۲۰ تحویل شوند.

شرکت هواپیماسازی میتسوبیشی در ابتدا در نظر داشت اولین سری از این جت‌ها را در ۲۰۰۸ تحویل دهد، اما به علت مشکلاتی که در تولید پیش آمد، تحویل این هواپیما‌ها ۵ بار به تعویق افتاد. سفارش خرید این هواپیما که زمانی تا رکورد ۴۷۴ فروند هم افزایش یافته بود، با این تاخیر‌ها تا ۴۰۷ فروند، پایین آمد.

این شرکت بزرگ ژاپنی که در چند جبهه فعالیت دارد، یکی از تامین‌کنندگان دیرینه تجهیزات هواپیما برای بوئینگ است. میتسوبیشی تا مارچ ۲۰۱۸ بیش از ۶۰۰ میلیارد ین (معادل ۵.۳۶ میلیارد دلار) در ام‌آرجی سرمایه‌گذاری کرده است و انتظار می‌رود ۲۰۰ میلیارد ین (۱.۸ میلیارد دلار) دیگر تا پایان ۲۰۲۰ به این شرکت تزریق کند.

در ماه اکتبر میتسوبیشی برنامه‌های خود برای ۱۷۰ میلیارد ین (۱.۵ میلیارد دلار) سرمایه‌گذاری جدید در واحد هواپیماسازی را اعلام کرد و گفت: ۵۰ میلیارد ین بدهی این واحد را کنسل خواهد کرد.

هواپیمای مورد انتظار ام‌آرجی، که برای حمل‌ونقل هوایی داخلی طراحی شده است.

این هواپیما به رقیبی برای هواپیما‌های میان‌برد سری سی بمباردیر کانادا، که به عنوان ایرباس‌ای ۲۲۰ به فروش می‌رسند، خواهند شد. همچنین انتظار می‌رود این هواپیما با هواپیما‌های امبرائر برزیل هم وارد رقابت شوند.
کد مطلب: 7612
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *