ساخت ۲ دستگاه پل سازه‌ای تا ۱۵ روز دیگر در لرستان

26 فروردين 1398 ساعت 14:40

حسن نیا گفت: ۲ دستگاه پل سازه‌ای برای اتصال راه‌های روستایی در استان لرستان توسط سازمان راهداری و سپاه پاسداران تا ۱۵ دیگر نصب می‌شود.


به گزارش تولید ایرانی ؛عبد‌الهاشم حسن‌نیا، معاون وزیر راه و شهر‌سازی با بیان اینکه در استان ایلام وضعیت به حالت عادی بازگشته و هیچ مسیر انسدادی در این استان نداریم، اظهار کرد: تنها دو دستگاه پل در مسیر چرخه تخریب شده بود که با استفاده از پل‌ها و سازه‌های فلزی این مسیر بازگشایی شد.

معاون وزیر راه و شهر‌سازی گفت: پل‌های تخریب شده محور‌های بین استان ایلام و لرستان و محدوده باغ‌میشان و پلدختر را به یکدیگر متصل می‌کرد که متأسفانه بر اثر سیل از بین رفته است.

وی تصریح کرد: تعداد زیادی از روستا‌های استان ایلام و لرستان توسط این ۲ پل که ارتفاعی حدود ۸۰ متر داشته به یکدیگر متصل می‌شده و ما با نصب دو پل سازه‌ای به طول ۸۰ متر این محور‌ها را بازگشایی کرده‌ایم.

حسن‌نیا افزود: یکی از این پل‌ها توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  و پل دیگر توسط قرارگاه خاتم الانبیاء و سپاه پاسداران در حال نصب است.

معاون وزیر راه و شهر‌سازی یادآوری کرد: کار نصب این دو پل در استان لرستان توسط نیرو‌های راهداری و سپاه در حال انجام است و تا ۱۵ روز دیگر نصب آنها به اتمام می‌سد.

وی گفت: محور‌هایی که در این منطقه به علت سیل مسدود شده بود به صورت موقت بازگشایی شده و تنها محور معمولان به خرم آباد مسدود است و تا یک هفته آینده بازگشایی می‌شود، اما هم اکنون این محور برای جا به جایی نیرو‌های امدادرسانی و ماشین آلات و تجهیزات باز است.

حسن‌نیا  تصریح کرد: محور آزاد‌راهی خرم آباد برای جابه‌جایی مسافران و نیرو‌های امدادی باز است و تمامی رفت و آمد‌ها از این محور آزاد‌راهی انجام می‌شود.

معاون وزیر راه و شهر‌سازی اظهار کرد: خوشبختانه بخش زیادی از محور‌های روستایی باز است و محور‌های مسدود از طریق آزاد‌راه خرم آباد امدادرسانی انجام می‌شود. هم اکنون ۱۲ هزار نیروی راهداری و امدادی در حال بازگشایی محور‌های مسدود شده هستند.

وی افزود: حدود ۱۰ دستگاه پل بزرگ پیش‌ساخته در استان لرستان که شهرستان‌های پلدختر و همچنین راه‌های روستایی را به یکدیگر متصل می‌کند، در حال نصب است و تا ۲ هفته دیگر نصب و ساخت این پل‌ها به اتمام می‌رسد.

حسن‌نیا با اشاره به اینکه از استان‌های اصفهان، همدان، خراسان، زنجان، یزد، قم و خراسان مرکزی نیرو‌های امدادی به استان لرستان اعزام شده است، گفت: تمام نیرو‌ها در حال فعالیت هستند و امیدواریم با همکاری نیرو‌های مردمی و همچنین تأمین تجهیزات بتوانیم محور‌های مسدود شده را بار دیگر بازگشایی کنیم.

معاون وزیر راه و شهر‌سازی درباره وضعیت خوزستان گفت: سطح آب در این استان هنوز بالاست و تنها در برخی از محورها سطح آب کاهش یافته است، بنابراین تا زمانی که وضعیت به حالت عادی باز نگشته است، نمی‌توانیم اقدام به بازگشایی راه‌ها و محور‌های مسدود شده کنیم.

وی افزود: با کاهش سطح خروجی آب از سد‌ها تنها در برخی از محور‌ها نیرو‌های راهداری وارد کار شده‌اند و توانستیم محور اهواز به شوش و همچنین برخی از محور‌های اصلی را در این استان بازگشایی کنیم.

حسن‌نیا اظهار کرد: در این استان تعداد زیادی از جاده‌ها زیر آب رفته و تا زمانی که سطح آب کم نشود، نمی‌توانیم اقدامی در این حوزه انجام دهیم، بنابراین باید منتظر کاهش سطح آب باشیم.

وی درباره آخرین وضعیت خسارت‌های مناطق سیل زده گفت: طبق ارزیابی‌های انجام شده حدود ۳ هزار میلیارد تومان خسارت به مناطق سیل زده وارد شده و تقریبا ۱۴ هزار کیلومتر راه اصلی، روستایی و فرعی در این مناطق از بین رفته است و بیشترین میزان خسارت تا امروز مربوط به استان لرستان است و هنوز میزان خسارت‌های وارد شده به استان خوزستان مشخص نشده است.


کد مطلب: 7569

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/7569/ساخت-۲-دستگاه-پل-سازه-ای-۱۵-روز-دیگر-لرستان

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com