جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
۰
يکشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۱

فعالیت ۲۵ هزار واحد تولیدی کشور با کمتر از ۷۰ درصد ظرفیت

معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک گفت: از مجموع واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی، ۱۲ هزار و ۵۳۳ واحد ظرفیت تولید ۵۰ تا ۷۰ درصد دارند و بیش از ۱۳ هزار واحد با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد فعال هستند.
فعالیت ۲۵ هزار واحد تولیدی کشور با کمتر از ۷۰ درصد ظرفیت
به گزارش توليد ايرانی؛ معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در گفتگوی ویژه خبری افزود: ۴۳ هزار و ۴۵۸ واحد تولیدی در ۸۱۱ شهرک و نواحی صنعتی کشور پروانه بهره برداری دریافت کرده اند که در صورت فعالیت همه آن‌ها ۸۷۶ هزار نفر مشغول به کار می‌شوند.

محمدعلی عزیزمحمدی گفت: با اقدامات صورت گرفته سال گذشته ۸۹۶ واحد تولید ی غیرفعال با اشتغال ۳۰ هزار و ۸۶۲ نفر به چرخه تولید بازگشتند.

وی افزود: پارسال دو هزار و ۳۷۷ واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی کشور به بهره برداری رسید که ۳۹ هزار نفر در آن‌ها مشغول به کار شدند.

محمدعلی عزیزمحمدی گفت: از مجموع واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی شش هزار و ۴۶۹ واحد با ظرفیت بالای ۷۰ درصد فعالیت می‌کنند، ۱۲ هزار و ۵۳۳ واحد ظرفیت تولید ۵۰ تا ۷۰ درصد دارند و بیش از ۱۳ هزار واحد با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد فعال هستند.

معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: با برنامه‌های پیش بینی شده، امسال بیش از ۱۹ هزار واحد صنعتی غیرفعال به چرخه تولید باز می‌گردند.

عزیزمحمدی گفت: پارسال واحد‌های صنعتی کوچک مستقر در شهرک‌های صنعتی سه میلیارد و ۷۵۰ میلیون دلار به ۱۵ کشور همسایه صادرات داشتند.

وی افزود: برای انتقال فناوری‌های نوین به واحد‌های صنعتی با آلمان و کره جنوبی وارد مذاکره شده ایم.

عزیزمحمدی گفت: ۳۰۰ شرکت دانش بنیان هم اکنون در شهرک‌های صنعتی کشور فعال هستند.
کد مطلب: 7550
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *