فعالیت ۲۵ هزار واحد تولیدی کشور با کمتر از ۷۰ درصد ظرفیت

25 فروردين 1398 ساعت 12:51

معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک گفت: از مجموع واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی، ۱۲ هزار و ۵۳۳ واحد ظرفیت تولید ۵۰ تا ۷۰ درصد دارند و بیش از ۱۳ هزار واحد با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد فعال هستند.


به گزارش تولید ایرانی؛ معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در گفتگوی ویژه خبری افزود: ۴۳ هزار و ۴۵۸ واحد تولیدی در ۸۱۱ شهرک و نواحی صنعتی کشور پروانه بهره برداری دریافت کرده اند که در صورت فعالیت همه آن‌ها ۸۷۶ هزار نفر مشغول به کار می‌شوند.

محمدعلی عزیزمحمدی گفت: با اقدامات صورت گرفته سال گذشته ۸۹۶ واحد تولید ی غیرفعال با اشتغال ۳۰ هزار و ۸۶۲ نفر به چرخه تولید بازگشتند.

وی افزود: پارسال دو هزار و ۳۷۷ واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی کشور به بهره برداری رسید که ۳۹ هزار نفر در آن‌ها مشغول به کار شدند.

محمدعلی عزیزمحمدی گفت: از مجموع واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی شش هزار و ۴۶۹ واحد با ظرفیت بالای ۷۰ درصد فعالیت می‌کنند، ۱۲ هزار و ۵۳۳ واحد ظرفیت تولید ۵۰ تا ۷۰ درصد دارند و بیش از ۱۳ هزار واحد با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد فعال هستند.

معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: با برنامه‌های پیش بینی شده، امسال بیش از ۱۹ هزار واحد صنعتی غیرفعال به چرخه تولید باز می‌گردند.

عزیزمحمدی گفت: پارسال واحد‌های صنعتی کوچک مستقر در شهرک‌های صنعتی سه میلیارد و ۷۵۰ میلیون دلار به ۱۵ کشور همسایه صادرات داشتند.

وی افزود: برای انتقال فناوری‌های نوین به واحد‌های صنعتی با آلمان و کره جنوبی وارد مذاکره شده ایم.

عزیزمحمدی گفت: ۳۰۰ شرکت دانش بنیان هم اکنون در شهرک‌های صنعتی کشور فعال هستند.


کد مطلب: 7550

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/7550/فعالیت-۲۵-هزار-واحد-تولیدی-کشور-کمتر-۷۰-درصد-ظرفیت

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com