جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۷

حذف رانت ارزی در واردات گوشت قرمز

مدیرکل دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار هدف هیات وزیران از مصوبه واردات گوشت قرمز با ارز نیمایی را کمک به افزایش تولید داخل عنوان کرد و گفت: یکسان سازی نرخ عرضه گوشت قرمز موجب حذف رانت و دلالی می شود.
حذف رانت ارزی در واردات گوشت قرمز
توليد ايرانی: محمدرضا کلامی با اشاره به واردات گوشت قرمز با ارز نیمایی، گفت: هدف این مصوبه هیات وزیران، جلوگیری از کاهش تولید گوشت قرمز در داخل کشور و ایجاد انگیزه برای افزایش تولید از سوی تولید کنندگان سنتی و صنعتی دام بود که رانت ناشی از اختلاف قیمت گوشت را از بین می‌برد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار در عین حال تحقق اهداف سیاست جدید دولت را منوط به اجرای اقداماتی از سوی وزارت جهاد کشاورزی، از جمله واردات دام مولد و بره پرواری و توزیع آن بین تولید کنندگان صنعتی و سنتی دانست.

وی افزود: با اجرای این سیاست از سوی وزارت جهاد کشاورزی، مقادیر تولید و عرضه دام در بازه زمانی ۶ ماهه پیش رو به تعادل می‌رسد و حتی با افزایش عرضه، قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

کلامی با اشاره به اینکه طبق اعلام وزارت جهاد کشاورزی هر شرکت صلاحیت‌دار می‌تواند گوشت با ارز نیمایی وارد کشور کند، گفت: در این بین، وزارت کشور، مرزبانی ها، گمرک و سایر دستگاه‌ها مسوول در حوزه قاچاق نیز باید اقدامات خود در حوزه قاچاق دام را تشدید کنند تا با مشکل خروج دام زنده و در نتیجه کاهش عرضه داخلی مواجه نشویم.
کد مطلب: 7496
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *