پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
۰
سه شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰

بخشی از واردات خودرو به کشور آزاد می‌شود

مشاور امور استان‌های وزارت صمت گفت: امیدورام با تصمیماتی که اتخاذ می‌شود بخشی از واردات خودرو آزاد شود که با این موضوع هم قیمت متعادل شده و هم شرایط برای عرضه خودروهای داخلی بهتر می‌شود.
بخشی از واردات خودرو به کشور آزاد می‌شود
به گزارش توليد ايرانی؛  ایرج موفق اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش‌هایی که در مجموعه سازمان صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت دستورالعمل حمایت از تولید و اشتغال تهیه و به استان‌ها ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی می‌توانند در سال ۹۸ از این دستورالعمل استفاده کنند، افزود: هدف از این دستورالعمل رفع موانع تولید، افزایش تولید، توسعه واحدهای موجود و ارائه تسهیلات است.

مشاور امور استان‌های وزارت صمت گفت: تسهیلاتی برای رونق تولید ابلاغ شده که واحدها می‌توانند برای تامین مواد اولیه از این تسهیلات استفاده کنند و همین طور برای تکمیل خطوط تولید ی و ماشین آلات از این تسهیلات بهره مند شوند.

این مسئول ادامه داد: تبصره ۱۸ به استان‌ها ابلاغ شده که شامل یارانه می‌شود و در مناطق محروم هر استان با نرخ ۱۲درصد اعتبارات واحدها را پوشش می‌دهد و در سایر مناطق استان با نرخ ۱۴درصد است.

موفق یادآور شد: اکنون مصوبه شورای پول و اعتبار نرخ ۱۸درصد را برای واحدها در نظر گرفته است بنابراین این اعتبارات می‌تواند محرک بخش تولید باشد.

وی بیان کرد:  در استان قزوین بیش از ۴۲۰ طرح، بالای ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد که نشان می‌دهد این استان توسعه و پیشرفت در بخش صنعت را به خوبی طی می‌کند و بیش از ۴هزار پروانه بهره‌برداری در این استان صادر شده است.
مشاور امور استان‌های وزارت صمت ابراز کرد: ما به دنبال حمایت و رفع مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی هستیم و امیدواریم این مشکلات در سال ۹۸ به حداقل برسد.
این مسئول عنوان کرد: تسهیلات رونق ابلاغ شده و واحدها می‌توانند با مراجعه به سازمان اقدام کنند و بر اساس میزان تخصیصی که در مرکز دریافت می‌شود به استان‌ها هم ارائه شده و به میزان درخواست استان‌ها بستگی دارد.
۸۵هزار پروانه بهره‌برداری در کشور وجود دارد
موفق افزود: در کل کشور بیش از ۸۵هزار واحد تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری هستند و از این میزان نیز تعدادی از واحدها با ظرفیت پایین و یا به صورت فصلی کار می‌کنند.
وی با بیان اینکه این تسهیلات شامل صنایع کوچک و متوسط هم می‌شود، گفت: ما به دنبال افزایش ظرفیت واحدها هستیم تا بتوانیم راندمان بیشتری برای آن‌ها رقم بزنیم و باتوجه به ابلاغ دستورالعمل‌ها پیش‌بینی می‌شود واحدهای تولیدی در سال ۹۸شرایط بهتری نسبت به سال ۹۷ داشته باشند.
مشاور امور استان‌های وزارت صمت با اشاره به وضعیت بازار خودرو گفت: واحدهایی که خودرو دریافت و ثبت سفارش کردند نیز این خودروها در گمرکات است و موجب نارضایتی مردم شده لذا به دنبال این هستیم که خودروها آزاد شود و وزارت صمت به دنبال ساماندهی این شرایط است.
این مسئول ادامه داد: در تلاش هستیم مردم بتوانند با شرایطی که ثبت نام کردند خودروها را ترخیص کنند و سازمان حمایت به عنوان بازوی حمایتی وزارت صمت موظف شده که خودروهای ثبت نامی را عملیاتی کند.
موفق تصریح کرد: یکی از بحث‌های اصلی ما تنظیم خودرو در کشور است و امیدورام با تصمیماتی که اتخاذ می‌شود بخشی از واردات خودرو آزاد شود که با این موضوع هم قیمت متعادل شده و هم شرایط برای عرضه خودروهای داخلی بهتر می‌شود که این مسئله قطعا در سال ۹۸ عملیاتی می‌شود و در دستور کار وزارت صمت قرار دارد.
کد مطلب: 7408
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *