پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
۰
شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۵

گرانی و گرانفروشی نهادینه شده است/ پشت‌پرده کاهش نمایشگاه‌های بهاره

عضو هیئت‌مدیره انجمن ملی حمایت از حقوق‌ مصرف‌کننده با بیان ینکه گرانی و گرانفروشی نهادینه شده است، به تشریح دلایل و پشت‌پرده کاهش نمایشگاه‌های بهاره پرداخت.
گرانی و گرانفروشی نهادینه شده است/ پشت‌پرده کاهش نمایشگاه‌های بهاره
به گزارش توليد ايرانی؛ محمد محمدی عضو هیئت‌مدیره انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کننده در گفت‌وگو با تسنیم، درباره کاهش تعداد نمایشگاه‌های بهاره در آستانه ایام نوروز و گلایه مردم از این رویه جدید اظهار کرد: مردم از نمایشگاههای عرضه کالا به‌ویژه نمایشگاه بهاره استقبال می‌کنند ولی امسال این  موضوع با ایجاد محدودیت از سوی مسئولان مواجه شده‌ است.
وی ادامه داد: چند سالی است که گرانی و گرانفروشی نهادینه شده و مردم برای خرید ارزانتر، امید به نمایشگاههایی از این دست، دارند و استقبال میکنند. در این شرایط که گرانی و گرانفروشی بیداد میکند انتظار میرفت تعداد نمایشگاههای بهاره افزایش یابد ولی مسئولانی که دغدعه مردم را ندارند تعداد نمایشگاهها را کاهش دادند و موجب شد با تراکم فراوان حضور مردم مواجه شویم.
 
محمدی گفت: در تهران پنج نمایشگاه بهاره به سه نمایشگاه کاهش یافت و نمایشگاه ارم و حکیمیه که غرب و شرق تهران را پوشش می‌دادند برگزار نشد، در حالی که استقبال مردم هر سال مشهود و در حال افزایش است ولی برخی مسئولان، اظهار می‌دارند استقبال نمیشود.
 
عضو هیئت‌مدیره انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کننده با بیان اینکه پشت پرده مخالفان برگزاری نمایشگاههای بهاره، کسبه متخلف، طماع و مسئولان راحتطلب که دنبال سودجوبی بیشتر و پایمال کردن حقوق مصرف کنندگان هستند ادامه داد: اگر همه کسبه منصف باشند چه لزومی دارد مردم از نمایشگاه استقبال کنند؟ مگر در نمایشگاه همان صنوف منصف نیستند که قصد دارند رعایت حال مردم را بکنند پس دلیل مخالفت چیست؟
 
وی با طرح این سوال که چرا مسئولان به دغدغههای مردم پاسخ منطقی نمیدهند، گفت: امسال استقبال مردم از همین تعداد اندک نمایشگاه‌ها،‌ به اندازه‌‌ای زیاد است که آن را فقط می‌توان با ساعات اوج حضور مسافر در ایستگاه‌های مترو مقایسه کرد.
 
محمدی گفت: آیا مسئولان با کاهش نمایشگاه ، قصد تنبیه مردم را دارند؟ حتی در پارکینگ مصلی با دریافت 4000 تومان ورودیه، حتی یک تابلو راهنما را هم دریغ کرده‌ بودند. آقایان مسئول بدانند که برای عاصی کردن مردم، همین گرانی‌ها و گران‌فروشی‌ها کافی است و نیاز به این فشارهای مضاعف نیست.
کد مطلب: 7304
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *