چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
۰
پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۸

روحانی به عراق سفر می‌کند

روحانی به عراق سفر می‌کند/ حجم تجارت ایران و عراق دو سال آینده به ۲۰ میلیارد دلار می‌رسد
روحانی به عراق سفر می‌کند
به گزارش توليد ايرانی؛  در راستای توسعه روابط تجاری و صنعتی ایران و عراق امروز رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران با محمد هاشم عبدالمجید جاسم وزیر تجارت عراق در تهران دیدار و گفتگو کرد.

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه این دیدار در جمع خبرنگاران گفت: حسن روحانی رئیس جمهور کشور طی روز‌های آینده به عراق سفر خواهد کرد و دیدار امروز زمینه ساز سفر رئیس جمهور است.

رحمانی افزود: حجم تجارت ایران و عراق در دو سال آینده به ۲۰ میلیارد دلار می‌رسد. مذاکرات خوبی در این جلسه برگزار شد و هر دو طرف ایرانی و عراقی به جد به دنبال تقویت روابط هستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مذاکرات خوبی با توجه به مرز گسترده‌ای که بین ایران و عراق وجود دارد، برای ارتقای روابط بین دو کشور مسلمان و همسایه انجام شده است.


محمد هاشم عبدالمجید جاسم وزیر تجارت عراق در حاشیه این گفتگو افزود: رئیس جمهور ایران در روز‌های آینده سفری به بغداد دارد و در سفر امروز من به ایران، تعدادی تفاهم نامه آماده می‌شود که در سفر رئیس جمهور ایران به عراق به امضا برسد.

وزیر تجارت عراق با بیان اینکه ایران در زمان حضور داعش در عراق از مردم این کشور حمایت کرد، افزود: سفر امروز من برای تشکر و قدردانی از حمایت‌های ایران از مردم و کشور عراق در دوران تحرکات تروریستی داعش در این کشور انجام شده است که ضمن آن به گسترش روابط تجاری دو کشور نیز علاقه‌مند هستیم.
کد مطلب: 7296
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *