جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
۰
چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۹

مشکل تامین آرد واحدهای نانوایی مرتفع شد/ قیمت نان تا پایان سال افزایش نخواهد یافت

کرمی گفت: با رفع مشکلات سامانه جامع آرد و نان، واحدهای نانوایی دیگر در تامین گندم و آرد مورد نیاز خود مشکلی ندارند.
مشکل تامین آرد واحدهای نانوایی مرتفع شد/ قیمت نان تا پایان سال افزایش نخواهد یافت
به گزارش توليد ايرانی؛ محمد جواد کرمی رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم صنعتی از رفع مشکلات واحد‌های نانوایی در تامین گندم و آرد مورد نیاز خبر داد و گفت: طی دو ماه اخیر نانوایی‌های کشور با مشکلات متعددی در تامین آرد و گندم مورد نیاز مواجه بودند که خوشبختانه در شرایط فعلی هیچ مشکلی در تامین آرد مورد نیاز وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه گندم به میزان کافی در اختیار کارخانه‌های آرد سازی قرار گرفته است، افزود: با راه اندازی سامانه جامع آرد و نان، گندم به صورت قطره چکانی در اختیار کارخانه‌ها قرار می‌گرفت، در حالیکه هم اکنون با رفع مشکلات سامانه به میزان مورد نیاز گندم در اختیار کارخانه‌ها قرار می‌گیرد.

کرمی با اشاره به اینکه قیمت نان تا پایان سال افزایشی نخواهد داشت، بیان کرد: پرونده تعیین تکلیف قیمت نان تا پایان سال به طور کامل بسته شده است چرا که هزینه حقوق و دستمزد کارگری، بیمه و سایر هزینه‌های سربار باید در سال آینده مشخص شود تا براساس آنالیز هزینه‌ها قیمت واقعی اعلام شود.

رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم صنعتی ادامه داد: اتحادیه پس از مشخص شدن میزان افزایش حقوق و دستمزد، بیمه و ... آنالیز قیمت ها، نرخ پیشنهادی خود را به دولت می‌دهد که مسئولان سازمان حمایت پس از بررسی دفاتر تصمیمات لازم را اتخاذ می‌کند.

وی تعیین تکلیف قیمت نان در سال آینده را یک ضرورت دانست و افزود: با توجه به ثبات نرخ نان در چهار سال اخیر، تعلل دولت در اعلام نرخ‌های جدید نان در سال آینده موجب شده است تا بسیاری از نانوایان نتوانند به تولید ادامه دهند.

کرمی یکسان سازی نرخ آرد و نان را تنها راه حل رفع مشکلات کنونی نانوایان برشمرد و گفت: با توحه به آنکه دولت هر کیلو گندم در سال آینده را با نرخ ۱۶۰۰ تا ۱۷۰۰ تومان خریداری می‌کند و با نرخ ۶۶۵ تومان در اختیار نانوایی‌های یارانه پز و با قیمت ۹۰۰ تومان آزاد پز قرار می‌دهد، از این رو بار مالی سنگینی بر دوش دولت است که برای کاهش فشار یکسان سازی تنها راه حل پیش روی مسئولان به شمار می‌رود.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: دولت برای حمایت از کشاورزان و تولید داخل باید یارانه به آن‌ها پرداخت کند و در مقابل نرخ آرد و نان را آزاد کند تا کارخانه‌های آرد و واحد‌های نانوایی در انتخاب گندم مشکلی نداشته باشند.
کد مطلب: 7276
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *