ایران به جمع ۴ کشور تولید کننده لاستیک بی‌هوا پیوست

14 اسفند 1397 ساعت 15:46

لاستیک‌های بی هوازی بر خلاف تایرهای معمول خودروها، با فشار هوا پشتیبانی نمی‌شوند و به همین دلیل مزیت اصلی آنها این است که تجهیزات سنگین ساخته شده با لاستیک‌های بدون هوا قادر به حمل بیشتر وزن و درگیر شدن در فعالیت‌های سخت تر هستند که صرفه جویی در مصرف انرژی را به دنبال دارد.


به گزارش تولید ایرانی؛ «پرویز اخوان» مدیرعامل گروه صنعتی بارز که روز یکشنبه در اجلاس استراتژی های توسعه خدمات، تولیدات و صادرات برترین شرکت های ایرانی در محل سالن همایش های بین المللی صدا وسیما سخن می گفت، از دستیابی این واحد تولیدی به فناوری تایر ایرلس خبر داد و گفت: با اعمال تحریم های ظالمانه از سوی دشمنان‌، جذب نخبگان و تحصیل کرده های دانشگاهی از سوی این گروه صنعتی در دستور کار قرار گرفت و تفاهم‌نامه‌های با دانشگاه پلی تکنیک و دانشکده فنی دانشگاه تهران منعقد شد.
وی یادآور شد: 150 ماده اولیه برای تولید تایر مورد نیاز است که 45 درصد آنها وارداتی است و به دلیل تحریم ها با مشکل در ورودشان مواجه بودیم.

اخوان ادامه داد: با تشکیل کارگروهی با همکاری ستاد نانوی ریاست جمهوری، دستیابی به مواد اولیه مورد نیاز صنعت تایر در دستور کار قرار گفت و از مجموع 26 اقلام وارداتی، هفت قلم آن داخلی سازی شد.

وی با اشاره به تبدیل تایرها از بایاس (تیوب دار) به رادیال در سال‌های گذشته، گفت: در سال‌های اخیر با رشد صنعت خودرو و تولید خودروهای الکتریکی و هیبریدی، تایرهای ایرلس طراحی و تولید شده اند.

این فعال صنعتی خاطر نشان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران پس از شرکت های بزرگی نظیر بریجستون و میشلن، به چهارمین تولیدکننده تایر ایرلس در جهان تبدیل شده و با همکاری مراکز علمی و پژوهشی سه نمونه از این محصول تولید شد.

وی تاکید کرد: طراحی، مواد مورد استفاده و دانش فنی این تایر کاملا بومی است.

اولین کارخانه تولید تایر بارز در کرمان توسط آیت الله هاشمی رفسنحانی افتتاح و از دستاوردهای دوران سازندگی به شمار می رود. همچنین سال گذشته باحضور رییس جمهور حسن روحانی کارخانه تولید تایر بارز در کردستان افتتاح شد که هم اکنون با تولید تایرهایی با بالاترین استانداردهای روز دنیا در حال فعالیت است.


کد مطلب: 7272

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/7272/ایران-جمع-۴-کشور-تولید-کننده-لاستیک-بی-هوا-پیوست

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com