جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۷

لاکچری‌ترین منطقه ایران کجاست؟

این روز‌ها شغل عجیب و غریب ایستادن در صف رواج یافته و برای بیکاران درآمد ماهانه حداقل یک میلیون تومانی داشته است.
لاکچری‌ترین منطقه ایران کجاست؟
به گزارش توليد ايرانی؛ ایستادن در صف‌های گوشت تنظیم بازار و خرید آن برای فروش مجدد به قیمت بالاتر در سطح شهر به مراکز خدماتی و گردشگری، تبدیل به یکی از مشاغل پرسود در هفته‌های اخیر شده است.

  محدودیت عرضه گوشت قرمز به قیمت تنظیم بازار و سهمیه بندی مصرف ماهانه برای اقشار جامعه از یک سو و اختلاف قیمت عرضه گوشت تنظیم بازار با گوشت آزاد، سبب شد در چند هفته اخیر شاهد شغل جدیدی باشیم که به سرعت در سطح شهر در حال فراگیر شدن است.

این شغل نوظهور در مراکز اصلی میادین میوه و تره بار استان تهران در مقابل غرفه‌های عرضه گوشت دولتی به قیمت تنظیم بازار شکل گرفته است.

شغلی که سبب شد افراد سودجو در کنار افراد جامعه که به دنبال دریافت آسان و هرچه سریع‌تر سهمیه گوشت تنظیم بازار خود به قیمت دولتی هستند، تشکیل صف‌های طولانی دهند.

در توضیح این شغل باید گفت: افرادی با در دست داشتن کارت ملی اقدام به دریافت سهمیه ماهانه گوشت قرمز تنظیم بازار خود کرده و پس از دریافت، این سهمیه را با قیمتی بیش از قیمت تنظیم بازار به رستوران دار‌ها و هتل‌دار‌ها می‌فروشند.

در بررسی‌های صورت گرفته، هتل‌داران و رستوران داران جزء مشتریان ثابت این افراد هستند و سهمیه گوشت تنظیم بازار آن‌ها را خریداری می‌کنند. بدین ترتیب در بسیاری از محل‌های توزیع گوشت تنظیم بازار، افرادی را می‌بینیم که هر روز در صف ایستاده‌اند و گوشت خریداری می‌کنند. این عمل برای آن‌ها سود زیادی دارد.

حتی در بعضی موارد مشاهده شده است که رستوران یا هتل‌داران با استخدام چند نفر و گماردن آن‌ها در صفوف توزیع گوشت تنظیم بازار، نیاز روزانه خود را از این طریق تأمین می‌کنند.

امروزه خرید گوشت تنظیم بازار به قیمت دولتی و فروش آن به قیمتی بالاتر از قیمت خرید، در بین سودجویان تبدیل به یک شغل پرسود شده است، به طوری که گزارش‌های میدانی حاکی از افزایش حضور این دسته از افراد سودجو در صف‌های دریافت گوشت است.

مشاهده‌های میدانی از مرکز میوه و تره بار نشان داد، برخی از این افراد پیش از تحویل گوشت تنظیم بازار به قیمت دولتی با برقراری تماس به مراکز هدف خود، میزان گوشت تحویلی را به آن‌ها اطلاع می‌دهند و میزان سود دریافتی از این معامله را پیش از دریافت قطعی سهمیه گوشت تنظیم بازار خود، چانه زنی می‌کنند.

در این زمینه بهروز طالبیان، رئیس سازمان گشت تعزیرات حکومتی  گفت: اختلاف قیمت تهیه گوشت قرمز تنظیم بازار به قیمت دولتی با قیمت بازار آزاد، این بستر را برای واسطه گران و دلالان فراهم کرد که بدون توجه به نیاز خانوار، گوشت تنظیم بازار که به مصرف خانوار اختصاص دارد را تهیه کنند و پس از دریافت آن، فرآورده را با قیمتی شناور و بیش از قیمت تنظیم بازار در سطح شهر بفروشند.

وی با بیان این مطلب که بیشتر خریداران گوشت‌های قرمز تنظیم بازار از دلالان در سطح شهر، مراکز خدماتی و گردشگری هستند، افزود: در بررسی‌های صورت گرفته توسط گشت تعزیرات حکومتی استان تهران مشخص شد، هتل‌داران، رستوران داران و تالار داران در سطح کلان، مشتری و خریداران سهمیه گوشت سودجویانی هستند که با توجه به عدم نیاز مصرف خانوار خود، با تشکیل صف‌های طولانی در سهمیه توزیع بین خانوار، اخلال ایجاد می‌کنند.

رئیس سازمان گشت تعزیرات حکومتی استان تهران درباره اقدامات صورت گرفته برای مقابله با این نوع رفتار، در این بخش گفت: تا به امروز سودجویان و دلالان فعال در این بخش با دستور دادستان تهران در قالب طرح نظارت بر نحوه توزیع گوشت قرمز تنظیم بازار شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: در کنار دستگیری واسطه گران این بخش، درخواست تشکیل کارگروهی را داده‌ایم که با شناسایی مقاصد گوشت‌های تنظیم بازار که اغلب رستوران داران و هتل‌داران هستند، برخورد مناسب و بجایی با اخلالگران در توزیع و مصرف گوشت قرمز تنظیم بازار را داشته باشیم.

طالبیان ادامه داد: در راستای تأمین نیاز گوشت قرمز تنظیم بازار، قرار است در جلسه پیش رو کارگروهی تشکیل شود تا نیاز اصناف نیز شناخته و در راستای تأمین این نیاز تدابیر ویژه اتخاذ شود تا دست واسطه گران از سفره نیاز اقشار خانوار کوتاه شود.

رئیس گشت تعزیرات حکومتی استان تهران در پایان این گفتگو اعلام کرد: حضور ما در جامعه و نظارت مستمر ما در این بخش تنها در راستای حمایت از مصرف کننده واقعی است و خواسته ما از مردم این است، با مشاهده هرگونه رفتار خلاف قانون در توزیع و سهمیه بندی گوشت قرمز تنظیم بازار، مراتب را به ما گزارش کنند تا هرچه سریع‌تر دست افرادی را که به سبد نیاز معیشتی خانواده دست درازی می‌کنند، قطع کنیم.

شایان ذکر است، عرضه گوشت قرمز تنظیم بازار با تمرکز بر تأمین نیاز سبد معیشت خانوار در میادین اصلی میوه و تره بار تهران در حال انجام است. قیمت تنظیم بازار برای گوشت منجمد برزیلی، هر کیلو ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان مصوب شده است.

توزیع گوشت قرمز تنظیم بازار در میادین مرکزی میوه و تره بار استان تهران به صورت سهمیه ماهانه برای هر فرد است و میزان این سهمیه ماهانه برای هر فرد، با ثبت شماره ملی متقاضی در سامانه یکپارچه مدیریت عرضه گوشت قرمز تنظیم بازار، تعیین می‌شود.
کد مطلب: 7258
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *