پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
۰
دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۴

ورود شرکت های دانش بنیان به زنجیره تأمین کالاهای صنعت گاز

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران گفت: در عرصه ورود دانش بنیان به رنجیره تأمین کالا فضا برای بهبود و ارتقا بسیار است و هنوز در ابتدای راه هستیم؛ این به منزله این است که باید با همفکری برای رفع نقاط ضعف راه حل پیدا کنیم.
ورود شرکت های دانش بنیان به زنجیره تأمین کالاهای صنعت گاز
به گزارش توليد ايرانی؛ استفاده از ظرفیت‌های داخلی و تلاش برای ارتقای سطح بومی‌سازی دانش و داخلی سازی تجهیزات، به‌گونه‌ای که دانش طراحی، ساخت، اجرا و تعمیرات و بازسازی را بومی کنیم، مورد تأکید سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی است.
سعید پاک‌سرشت مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران در این خصوص گفت: فعالیت هایی که امروز در قالب شرکت های دانش بنیان صورت گرفته، در شکل گیری کارهای فناوری و مجموعه های دانشی از حدود 20 سال قبل شروع شده است و امروز دستاوردهای آن را مشاهده می کنیم.

وی ورود شرکت های دانش بنیان به زنجیره تأمین کالاهای مورد نیاز صنایع و فضای کسب و کار را اتفاق بسیار مبارکی دانست و افزود: در این عرصه فضا برای بهبود و ارتقا بسیار است و هنوز در ابتدای راه هستیم؛ این به منزله این است که باید با همفکری برای رفع نقاط ضعف راه حل پیدا کنیم.

وی ادامه داد: اگرچه قوانین و مقررات پشتیبان برای حمایت بازار فناوری و محصولات دانش بنیان در داخل کشور شکل گرفته اما باید بدانیم این قوانین نیازمند بهبود و عملیاتی شدن است.

پاک‌سرشت که در نشست سازندگان داخلی و شرکت های دانش بنیان با مدیران بازرگانی مجتمع گاز پارس جنوبی سخن می‌گفت، با بیان اینکه وجود این نگاه مثبت به ساخت داخل در مجتمع گاز پارس جنوبی به عنوان یک مرکز و قلب صنعتی در کشور بسیار خوشحال کننده است، گفت: این شرکت یک مجموعه علاقمند دارای یک هدف مشخص برای بومی سازی و داخلی سازی است که به صورت جدی در حال انجام است و در همین راستا ارتباط مناسبی با شرکت های داخلی دارد.

پاک سرشت افزود: اهداف مورد نظر شرکت ملی گاز ایران و تأمین کنندگان یکی است و آن ارتقا توان ساخت داخل توسط سازندگان داخلی است که در این کار هر دو طرف برنده خواهند بود؛ مجتمع گاز پارس جنوبی با ایجاد تأمین کننده داخلی و تأمین کالا و بهره مندی از منافع آن و شرکت های داخلی با رسیدن به منافع اقتصادی.

وی با اشاره به فعالیت های خوب صورت گرفته طی دو سال اخیر گفت: در این مدت ساز و کارهایی تعریف شده که این بازار فنآوری در داخل صنعت گاز شکل گیرد و همه تلاش می کنیم که هم متقاضی و هم تولید کننده ارتباطات شفافی داشته باشند.

پاک سرشت افزود: برای این اهداف از ابزارهای قانونی و حمایتی استفاده می کنیم و فن بازار صنعت گاز با استفاده از قوانین موجود برای این کار شکل گرفته و سعی می کند، این بازار فناوری را تسهیل کند.
کد مطلب: 7239
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *