شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
۰
دوشنبه ۵ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۰

وزیر نیرو: اصلاح الگوی مصرف به معنای ایمن سازی کشور است

وزیر نیرو گفت: بحث اصلاح الگوی مصرف یکی از زمینه هایی است که هر اندازه روی آن کار کنیم به معنای بیمه کردن و ایمن ساختن کشور در عرصه های مختلف خواهد بود.
وزیر نیرو: اصلاح الگوی مصرف به معنای ایمن سازی کشور است
به گزارش توليد ايرانی؛  رضا اردکانیان امروز (یکشنبه) در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی انرژی های تجدید پذیر، بهره وری و صرفه جویی که در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد، افزود: امسال علاوه بر 60 شرکت داخلی، 9 شرکت خارجی از 6 کشور دنیا در این نمایشگاه حضور داشته اند.
وزیر نیرو اضافه کرد: با توجهی که دولت در لایحه بودجه تقدیمی به مجلس در بخش تجدید پذیرها داشته و حمایتی که در مجلس از این موضوع به عمل آمد، امیدواریم سال 98 سال شکوفایی مجدد نیروگاه های تجدید پذیر در کشور باشد.
وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت وسیع و امکان صادراتی که در کشور فراهم کردیم، سرمایه گذاران داخلی و خارجی می توانند از زیربناهای فراهم شده در کشور برای تولید و فروش برق به وزارت نیرو و یا صادرات به کشورهای همسایه استفاده کنند.
اردکانیان افزود: موضوع منابع مالی نیز تا حدودی در شرایط بهتری قرار دارد و شرکت هایی که در این حوزه سرمایه گذاری کرده اند با اطمینان خاطر بیشتری به فعالیتشان ادامه می دهند.
به گفته وزیر نیرو، بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب، مخاطب های متعدد و وسیعی در دولت و خارج از دولت دارد و قطعا نیازمند زمانی برای تجزیه و تحلیل و تبدیل آن به برنامه های اجرایی است.
وی تاکید کرد: یکی از اصلی ترین فرازها که در وزارت نیرو خودمان را مخاطب آن می دانیم علاوه بر بحث ظرفیت سازی برای به کارگیری نیروهای شایسته و جوان کشور، موضوع توجه به اصلاح فرهنگ مصرف است.
اردکانیان ادامه داد: باید بپذیریم در خصوص انتخاب و استقرار الگوهای مناسب در مصرف به اندازه سایر بخش ها پیشرفت نداشتیم اما زمینه ها و زیرساخت های آن فراهم است و بیانیه گام دوم نیز توجه جدی به این موضوع دارد و امیدواریم در همه بخش ها به ویژه آب و انرژی این موضوع بتواند موجب حرکت وسیع و پر دامنه شود.
کد مطلب: 7056
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *