چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
۰
پنجشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۲

تکذیب ذبح نامناسب و غیر شرعی مرغ

رفیعی‌پور گفت: سالانه ۷۵۰ میلیون قطعه مرغ در کشور ذبح می‌شود که حتی یک مورد از این ذبح غیر شرعی نبوده است.
تکذیب ذبح نامناسب و غیر شرعی مرغ
به گزارش توليد ايرانی ؛ علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور درباره ذبح نامناسب و غیر شرعی مرغ که اخیرا در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده است، اظهار کرد: سالانه ۷۵۰ میلیون قطعه مرغ در ۲۶۰ کشتارگاه صنعتی کشور ذبح می‌شود که حتی یک مورد از این ذبح به گونه‌ای که تصاویر آن در شبکه‌های اجتماعی پخش شده نیست.
  وی شبه حرام بودن و کشتار غیر شرعی مرغ را رد کرد و گفت: به اعتقاد بنده برخی افراد سودجو در شرایط کنونی جنگ اقتصادی با مطرح کردن چنین بحث‌هایی به دنبال تشویش اذهان عمومی هستند، چرا که با وجود ناظران شرعی در عملیات کشتار چنین چیزی اتفاق نمی‌افتد.
رفیعی پور ادامه داد: با توجه به آنکه مطرح شدن چنین بحث‌هایی یک رفتار غیر اخلاقی و غیرحرفه‌ای به شمار می‌رود، از این رو از مراجع قضایی انتظار می‌رود که این افراد را شناسایی و با آنها برخورد جدی داشته باشند تا افراد سودجو نتوانند آرامش مردم را بر هم زنند چرا که در حوزه نظارت دامپزشکی در طول سال حتی یک مورد  هم این گونه کشتار نمی‌شود.
رئیس سازمان دامپزشکی درباره آخرین وضع واردات مرغ بیان کرد: اگرچه مباحثی مبنی بر واردات مرغ در ستاد تنظیم بازار و وزارت جهاد کشاورزی طرح موضوع شده است، اما تاکنون سازمان دامپزشکی به عنوان متولی و مسئول صدور مجوز نهایی، مجوزی در خصوص واردات مرغ صادر نکرده است.
وی درباره علل ممنوعیت صادرات مرغ و تخم مرغ به بازار‌های هدف اظهار کرد: اتخاذ تصمیم اخیر ستاد تنظیم بازار و وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر ممنوعیت صادرات به نفع تولید است و سازمان دامپزشکی کماکان براساس ضوابط و مقررات اقدامات بهداشتی، دستورات مربوط به وزارت جهاد کشاورزی و ستاد تنظیم بازار را اجرا می‌کند.
این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: زمانیکه صادرات در حوزه مازاد انجام می‌شود، توسط وزارت جهاد کشاورزی و ستاد تنظیم بازار به سازمان دامپزشکی ابلاغ می‌شود و در شرایط فعلی ممنوعیت صادرات مرغ و تخم مرغ از سوی دستگاه‌های مسئول به سبب آنکه تولید تنها جوابگوی نیاز کشور بوده، صورت گرفته است و مجدد با رفع این بحران صادرات در دستور کار قرار می‌گیرد.
کد مطلب: 7001
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *