شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
۰
شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۴

مصرف گوشی در کشور نصف شد

برآوردها نشان میدهد با وجود کاهش ۵۰ درصدی مصرف گوشی تلفن همراه در کشور روزانه حدود ۲۰ هزار گوشی در سامانه مسافری ثبت می‌شود.
مصرف گوشی در کشور نصف شد
به گزارش توليد ايرانی ؛ «حسین یوسفیان» کارشناس ارشد طرح رجیستری ، با بیان این که هر فردی کالا وارد میکند باید در گمرک اظهار انجام دهد و این موضوع در خصوص موبایل نیز انجام میشود، گفت: البته شرایط مسافر با تجار متفاوت است و طبق قانون گمرک اختیار دارد در خصوص مبلغ و تعداد موبایل وارداتی از طریق مسافر اقدام کند.
وی افزود، در حال حاضر با نظر گمرک هر شخص میتواند با کد ملی خود یک گوشی وارد و در سامانه عوارض خود را پرداخت کند. این درحالی است که از یک برهه در سال 97 به بعد خریداران گوشی تلفن همراه با استفاده از کد ملی خود به عنوان  مسافر در سامانه گمرک اقدام به ثبت اطلاعات خود کرده اند. دادستانی کشور این سوال را مطرح کرده که مسافر بودن واردکنندگان اطلاعات در سامانه مسافری چگونه چک میشود.
به گفته این مقام مسئول در ستاد مبارزه با قاچاق، فعلا بحث بسته شدن سایت مسافری گمرک مطرح نیست اما قرار است قوانین کامل تر چک شود. گمرک ماهها دنبال این موضوع بوده اما با عدم دسترسی کامل به دیتا بیس گذرنامه این اقدام انجام نشده بود.
وی افزود، به ما اعلام شد که این دیتا بیس در اختیار گمرک گذاشته شده است اما به هر حال مسائل فنی این بحث مشکلات خاص فنی خود را دارد اما موضوع در مراحل پایانی خود میباشد. 
کد مطلب: 6974
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *