سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
۰
سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۲

هجوم مردم برای خرید موجب گرانی لوازم خانگی شد

رییس اتحادیه لوازم خانگی یزد گفت: در حال حاضر رکورد محض را در بازار لوازم خانگی شاهد هستیم به گونه ای که کارخانه هایی ای که تاکنون پیش فروش داشتند، حاضر به فروش اقساطی اجناس خود شده‌اند.
هجوم مردم برای خرید موجب گرانی لوازم خانگی شد
به گزارش توليد ايرانی؛ اتفاقاتی که در چند ماه گذشته در اقتصاد ایران رخ داد باعث شد تا نه تنها بازار دچار تکانه و افت و خیز شود، بلکه اتفاقاتی را رقم زد که برای خیلی‌ها چندان منطقی به نظر نمی رسد؛ یکی از این اتفاقات در بازار لوازم خانگی افتاد؛ از بالارفتن قیمت دلار تا ممنوعیت واردات؛ ماجرایی که باعث شده قیمت لوازم خانگی به نسبت پارسال چندبرابر شود.
اما اظهارات اخیر رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی که گفته بود، «مردم فکر نکنند قرار است سال بعد اتفاقی بی افتد، سال آینده حتماً اجناس گران خواهد شد و مردم امسال خریدشان را انجام دهند»، اتفاقات و التهابات جدیدی ار در بازار در ایجاد کرده است.
رییس اتحادیه لوازم خانگی استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در رابطه با وضعیت بازار لوازم خانگی گفت: به طور کلی وقتی بازار به سمت گرانی حرکت می کند، اشتیاق مردم برای خرید از ترس گران شدن زیاد می شود.
قیامت ادامه داد: همانطور که در ابتدای سال با کمی متلهب شدن بازار، مردم از ترس گرانی به خرید هجوم آوردند و به نوعی خرید کاذب در بازار رقم خورد.
رکورد محض در بازار لوازم خانگی
وی افزود: اما با ثابت شدن قیمت دلار، بازار به سمت رکورد رفت و در حال حاضر رکورد محض را در بازار لوازم خانگی شاهد هستیم؛ به گونه ای که کارخانه هایی ای که تاکنون پیش فروش داشتند، حاضر به فروش اقساطی اجناس خود شده اند.
رییس اتحادیه لوازم خانگی یزد در رابطه با آینده بازار لوازم خانگی نیز اذعان داشت: بازار به هیچ وجه قابل پیش بینی نیست ؛ اکثر تولیدات لوازم خانگی به دلار وابسته است و آنچه که کارخانه دارها می گویند قطعات لازم برای تولید لوازم خانگی به سختی تامین می شود و اگر تاکنون سفارش قطعات 40 روزه تامین می شد الان تا 7 ماه طول می کشد.
قدرت خرید مردم کم شده است
وی با بیان اینکه اکثر لوازم خانگی موجود در بازار ایرانی است، اذعان داشت: واردات لوازم خانگی خارجی متوقف شده است و آنچه که  در بازار هم موجود است اجناس انباری است که بفروش می رسد.
قیامت در پایان گفت: اما واقعیتی که امروز در بازار مشاهده می شود؛ این است که قدرت خرید مردم کم شده و مردم پول ندارند.
کد مطلب: 6937
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *