جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
۰
يکشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۶

عملیات بزرگ‌ترین پروژه ریلی ایران آغاز شد

در هفتمین روز از ایام الله دهه فجر عملیات ساخت قطعه چهارم راه آهن زاهدان - مشهد (حدفاصل زابل - زاهدان)با حضور وزیر راه و شهرسازی در زاهدان آغاز شد.
عملیات بزرگ‌ترین پروژه ریلی ایران آغاز شد
به گزارش توليد ايرانی ؛ محمد اسلامی ظهر امروز در آئین عملیات اجرایی قطعه چهارم راه آهن زاهدان- مشهد در جمع خبرنگاران اظهار داشت:با اجرای این خط شاهد افزایش مبادلات تجاری و جابجایی مسافران خواهیم بود.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پروژه راه آهن جنوب به شمال هزار و 350 کیلومتر طول دارد افزود: این پروژه به نوعی  بزرگترین محور ریلی کشور محسوب می‌شود که 4 هزار میلیارد ریال اعتبار به آن اختصاص داده شده است.
وی یکی از نقاط قوت این پروژه را مکانیزم ارتباط با کشورهای شرقی پاکستان و افغانستان از سه نقطه و اتصال به آسیای میانه از طریق مرز سرخس دانست و ادامه داد: طبق برنامه زمانبندی، بخش جنوبی این پروژه از چابهار به زاهدان امسال و بخش شمالی آن حدفاصل زاهدان تا زابل در چهار سال به اتمام می‌رسد.
افتتاح فاز یک خط انتقال آب چاه نیمه به شهر جدید رامشار به‌طول 37 کیلومتر، افتتاح 8 کیلومتر کمربندی لوتک در مسیر بزرگراه زاهدان ــ زابل، افتتاح 13 کیلومتر جاده ترانزیت محمدآباد نیلک و پل بزرگ سیستان و شروع عملیات باند دوم بزرگراه زاهدان ــ خاش (چابهار) به‌طول 19 کیلومتر از دیگر برنامه‌های امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی است.
کد مطلب: 6841
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *