ایران در عراق نیروگاه برق می‌سازد

21 بهمن 1397 ساعت 10:09

وزیر نیرو گفت: با توافقات جدید میان ایران و عراق، فصل جدیدی از همکاری‌های همه‎جانبه میان دو کشور در زمینه برق شروع خواهد شد.


به گزارش تولیدایرانی ؛ رضا اردکانیان در مراسم امضای تفاهمنامه‌های وزارت نیروی جمهوری اسلامی ایران و وزارت برق جمهوری عراق، با تاکید بر اینکه افق همکاری بلندمدتی میان دو کشور، در زمینه صنعت برق و انرژی طراحی شده است، گفت: در جریان سفر وزیر برق عراق به ایران، اسنادی به امضا خواهد رسید که منجر به شروع فصل جدیدی از همکاری های همه جانبه ایران و عراق در زمینه برق، خواهد شد.
وی ادامه داد: امیدواریم در چارچوب این همکاری بتوانیم در کنار استمرار صادرات برق، نقش منحصر به فردی را در بازسازی صنعت برق عراق ایفا کنیم تا دانش فنی و تجربیات کشورمان در زمینه ساخت تجهیزات، برای توسعه و آبادانی عراق به کار گرفته شود.
اردکانیان با اشاره به آمادگی بخش خصوصی ایران برای آغاز همکاری وسیع با صنعت برق عراق، گفت: سنکرون کردن سیستم برق دو کشور، ساخت نیروگاه‌های جدید، بازسازی نیروگاه‌های آسیب دیده و کاهش تلفات انرژی از جمله توافقات میان وزارتخانه‌های نیرو و برق ایران و عراق است.
وی اضافه کرد: همچنین براساس توافقات میان طرفین، درصدد آموزش و تربیت نیروی انسانی صنعت برق عراق هستیم تا همسایگان ما بتوانند در زمینه مدیریت صنعت برق، به نحو شایسته‌ای نیازهای کشور رو به رشد و توسعه خود را فراهم کنند.
همچنین در این نشست، لوی خطیب، وزیر برق عراق نیز با تاکید بر اینکه دولت عراق به تمامی بندهای تفاهم‌نامه میان وزارتخانه‌های برق و نیرو دو کشور پایبند است، گفت: یکی از اولویت‌های جدی پیش روی ما، گسترش شبکه برق کشورمان است که شرکت‌های ایرانی در این زمینه، همکاری بسیاری خوبی با صنعت برق عراق داشته‌اند.
وی تاکید کرد: کشور عراق پس از چهار سال جنگ با گروه‌های تروریستی، در شرایط بازسازی قرار دارد که برای تحقق این مهم، درصدد همکاری با کشورهای هستیم که بتوانند خدمات را در سریعترین زمان و با جدیت ارائه بدهند؛ از این رو خواهان استفاده از توانمندی شرکت‌های ایرانی برای بازسازی و توسعه صنعت برق کشورمان هستیم.
لوی خطیب خاطرنشان کرد: هدف ما از استمرار صادرات برق و گاز، به کشورمان تعامل منطقه‌ای با دولت‌های همجوار است. این همکاری باعث ایجاد بازار برق مناسبی خواهد شد که به نفع تمامی کشورهای منطقه است.
وزیر برق عراق تصریح کرد: در مدت زمان حضورم در ایران، بازدیدهای مختلفی از شرکت‌های ایرانی داشته‌ام و از نزدیک شاهد پیشرفت‌های چشمگیر صنعتی و تکنولوژی شرکت‌های یاد شده بوده‌ام؛ از این رو آماده همکاری مشترک با شرکت‌های صنعت برق ایران و همچنین مراکز تحقیقاتی و پژوهشی برای برپایی ‌های آموزش نیروی انسانی کشورمان هستیم.


کد مطلب: 6826

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/6826/ایران-عراق-نیروگاه-برق-می-سازد

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com