جعفری: می‌توانیم در تولید گوشت خودکفا باشیم

25 بهمن 1397 ساعت 10:10

فرمانده‌‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه در تلاش است که در مسیر کمک به مردم و اشتغال‌زایی آنها به‌خصوص در مناطق دوردست و مرزی توان خود را به‌کار گیرد.


به گزارش تولیدایرانی ؛ سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در مراسم افتتاح طرح 2100 واحدی پرورش دام سبک و سنگین در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سپاه تمام تلاش خود را به کار برده تا در کنار برقراری امنیت در مرزها و داخل کشور به بحث اشتغال مردم نیز بپردازد.
وی افزود: سپاه در تلاش است که در مسیر کمک به مردم و اشتغال زایی آنها به خصوص در مناطق دوردست و مرزی سرمایه‌های اجتماعی خود را به کار بگیرد.
فرمانده‌کل سپاه با بیان اینکه تلاش و کوشش بخشی از برادران سپاه استفاده از ظرفیت عظیم بسیج در سراسر کشور و بسیج سازندگی در این مسیر است، گفت: طرحی که به یاری خداوند متعال می‌تواند در تمامی روستاها اجرا شود و به تمامی مردم روستانشینی که شغل مناسبی ندارند و یا مشکلاتی را در رابطه با کار و درآمدکشاورزی دارند، کمک کند تا آن‌ها از این ظرفیت داخلی بهره‌مند شوند.
وی در ادامه با اشاره به افتتاح این پروژه افزود: برنامه‌ریزی و تلاش برای طراحی این کار و پیگیری برای اخذ وام باید گرفته شود و موضوع تامین علوفه و غیره برای مرکز پرورش دام سبک و سنگین توسط مرکز حامی که وابسته به بنیاد تعاون سپاه است، انجام می‌شود.
فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: در بسیاری از روستاها واحدهای دامداری در گذشته تاسیس شده که بر‌اساس مشکلات مختلف این واحدها تعطیل شده‌اند از این رو، مردمی که مکانی دارند یا می‌توانند مکانی را فراهم کنند، می‌توانند برای پرورش دام با کمک، حمایت و پشتیبانی بسیج سازندگی که مدیریت این کار را در تمامی روستاها بر‌عهده دارد، انجام دهند.
سردار جعفری افزود: در 150 واحد اجرا شده و جواب داده ‌و مردم از آن استقبال کرده‌اند و ان‌شاالله این 2100 واحد به بیش از این رقم برسد تا علاوه بر این‌که در تأمین گوشت خودکفا شویم، صادر‌کننده هم باشیم.
فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: با این توانمندی و امکانات و ظرفیت‌هایی که در کشور وجود دارد، می‌توانیم صادرات گوشت را به دیگر مناطق نیز انجام دهیم اما مشکل در این است که مردم روستانشین و مردمی که از سرمایه اولیه برخوردار نیستند، هزینه لازم را برای پرورش دام ندارند.
وی بیان کرد: برای واردات 15 راس دام حدود 80 میلیون تومان هزینه نیاز است که مرکز حامی با بانک انصار برای گرفتن وام 80 میلیون تومانی طرف می‌شود و فردی که این وام را نیاز دارد تنها باید جهت امضا تعهد برای پرداخت اقساط به بانک مراجعه کند.
سردار جعفری با بیان اینکه دام‌ها در محل پیش‌بینی شده به روستائیان تحویل داده می‌شود، عنوان کرد: تامین علوفه، آب، برق و نگهداری از این دام‌ها توسط خود فرد و خانواده‌اش در روستا انجام خواهد شد.
وی گفت: بعد از چند ماه که دام‌ها به وزن قابل کشتار رسیدند کسی که 80 میلیون تومان را ضمانت کرده می‌تواند مالک آن‌ها باشد به شرطی که اقساط وام را خودش بپردازد و در مجموع از 15 رأس دام 13 رأس به وی تعلق خواهد گرفت و دو راس دام دیگر به دلیل هزینه‌هایی که مرکز حامی برای تامین علوفه و حمل و نقل تقبل کرده به این مرکز تعلق می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: چنانچه یکی از روستائیان نتواند ضمانت‌ها را برعهده گیرد می‌تواند پس از اینکه دام به مرحله کشتار رسیدند در پایان کار 2 دام را تحویل بگیرد و 13 دام را تحویل دهد و یا همه دام‌ها را تحویل داده و در این چند ماهی که برای این دام‌ها زحمت کشیده ماهیانه حقوقی بین یک تا 2 میلیون دریافت کند.
وی تصریح کرد: در واقع روستائیان بدون وام گرفتن از بانک، تأمین گوساله، انتقال گوساله به محل و تامین علوفه آن‌ها فقط با حضور در محل نگهداری از گوساله‌ها می‌توانند در عرض 9 ماه ماهیانه بین یک تا 2 میلیون حقوق دریافت کنند.
به گزارش تولیدایرانی ؛فرمانده کل سپاه گفت: علت تعطیلی بسیاری از دامداری‌هایی که قبلاً احداث شده پس از مطالعه در مرکز حامی عدم پرداخت وام با بهره‌های بالا بوده به‌همین دلیل می‌توان از این طرح به عنوان یکی از بهترین خدمات برای مردم روستانشین نام برد.


کد مطلب: 6814

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/6814/جعفری-می-توانیم-تولید-گوشت-خودکفا-باشیم

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com