جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
۰
جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۲

رتبه سوم ایران در تولیدگچ

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به پیشرفت‌های حوزه صنعت در دوران پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: امروز ۸۵ هزار واحد صنعتی در سراسر کشور فعالیت دارند.
رتبه سوم ایران در تولیدگچ
به گزارش توليد ايرانی ؛ سعید زرندی شامگاه چهارشنبه در مراسم تجلیل از فعالان اقتصادی شاهرود به میزبانی نمایشگاه دستاورد‌های انقلاب اسلامی شهر شاهرود ضمن بیان اینکه ایران اسلامی در بسیاری از حوزه‌ها دارای رشد بوده و این رشد سبب ایجاد تحول خوبی درزمینهٔ‌های مختلف شده است، تأکید کرد: امروز حتی می‌توان به کنایه بیان کرد که در برخی زمینه‌ها پیشرفت‌های ما کمی زیاده‌روی هم قلمداد می‌شده است برای مثال در ابتدای انقلاب فقط یک هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی در سطح کشور فعال بود، اما امروز این میزان به ۸۵ هزار واحد صنعتی افزایش‌یافته است.
وی بابیان اینکه در دوران قبل از انقلاب اسلامی ۳۵۰ هزار صنف در کشور شناسایی‌شده بود، افزود: امروز این میزان به دو و نیم میلیون صنف دارای مجوز افزایش‌یافته است همچنین پیشرفت‌های حوزه معدنی در کشور سبب شده تا از عدد نازل ۱۹۵ معدن فعال در سطح کشور امروز به عدد چهار هزار و ۵۰۰ باب معدن برسیم که نشان‌دهنده رشد خوبی در این زمینه است.
افزایش قابل توجه تعداد شهرک‌های صنعتی پس از انقلاب.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در بدو پیروزی انقلاب اسلامی تنها سه شهرک صنعتی در سطح کشور وجود داشت،  اما امروز این میزان به ۹۸۷ شهرک افزایش‌یافته است، اما این امر قانع‌کننده نبوده و باید بیش از گذشته از خودمان متوقع باشیم چراکه می‌بایست برای مردم ایران اسلامی شرایط بهتری را ایجاد کنیم.
زرندی بابیان اینکه در حوزه معدنی ما در بسیاری بخش‌ها صاحب سبک هستیم، ابراز کرد: برای مثال در حوزه فولاد ایران رتبه دهم تولید را در جهان دارد و این در حالی است که طی سال گذشته این رتبه سیزدهم دنیا بود و این امر نشان می‌دهد که کشورمان دارای پیشرفت‌های چشم‌گیری بوده است.
وی افزود: از سوی دیگر درزمینهٔ تولید کروم رتبه دهم در دنیا متعلق به ایران اسلامی است، درزمینهٔ منیزیوم ایران هشتم دنیا است و درزمینهٔ تولید کاشی و سرامیک رتبه هشتم دنیا را به دست آورده‌ایم از سوی دیگر ایران در حوزه سنگ گچ که یکی از مهم‌ترین مراکز آن سمنان محسوب می‌شود، در دنیا سوم است و در حوزه سنگ‌آهن نیز رتبه ایران در دنیا چهاردهم و در خودروسازی شانزدهم عنوان می‌شود که مجموع این عوامل نشان از رشد قابل‌توجه کشور دارد.
تولید ۲۲ قلم داروی مورد نیاز و گران‌قیمت در کشور.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: در حوزه صادرات بیش از یک میلیارد دلار صادرات خدمات فناوری را در سال ۹۶ شاهد بوده‌ایم و در تولید واکسن و سرم رتبه نخست خاورمیانه را به دست آورده‌ایم امروز همچنین در ایران ۲۲ قلم داروی گران‌قیمت موردنیاز در داخل کشور تولید می‌شود و این نشان می‌دهد درزمینهٔ دارو ایران در منطقه رتبه نخست و در جهان نیز در زمره کشور‌های شناخته شده قلمداد می‌شود.
زرندی بابیان اینکه ایران در حوزه‌های مختلف دارای رنکینگ جهانی است، ابراز کرد: ۵۱۷ هزار محصول در حوزه نانوفناوری کشور تولید می‌شود که در سال ۹۶ یک هزار میلیارد تومان پول را به کشور سرازیر کرده است و این به دست توانمند جوانان ما صورت می‌گیرد از سوی دیگر ۵۴۹ صنعت‌ مجوز دار در کشور فعالیت دارند و ۱۰۷ شرکت فعال در حوزه آی سی تی با یک هزار و ۶۰۰ نفر اشتغال در ایران اسلامی به ثبت رسیده است.
وی افزود: ایران اسلامی امروز ۱۷۹ مرکز رشد، ۴۵ پارک علم و فناوری، هفت شهرک فناوری، ۶۰ شتاب دهنده و ۷۰ شرکت سرمایه‌گذاری اقتصادی در این حوزه دارد و لذا می‌توان گفت: در ابعاد مختلف خوشبختانه در کشور رشد خوبی را شاهد هستیم، اما مشکلات زیادی را نیز به خصوص در حوزه اقتصاد شاهد هستیم و تغییرات که متاثر از تغییرات جهانی نیز هستند به اقتصاد ما ضربه زده است که البته از بسیاری از این موانع توانسته‌ایم عبور کنیم لذا باید گفت: اگر تحریم‌های ایران در هر کشور دیگری بود قطعاً به زانو در می‌آمد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه شرایط اقتصادی امروز دشوار است، اما در همین شرایط نیز موفقیت و روحیه امید زنده است، بیان کرد: همه در این فکر بودند که آبان ماه ایران دچار تحولات می‌شود، اما شاهد بودیم که از این بحران نیز عبور کردیم.
کد مطلب: 6811
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *