ایران به جمع 4 کشور تولیدکننده داروی فاکتور 8 پیوست

17 بهمن 1397 ساعت 10:01

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در آیین افتتاح سایت تولید فاکتور 8 نوترکیب و انواع فرآورده‌های دارویی بیوتکنولوژی شرکت سامان داروی هشتم گفت: تولید داروهای نوترکیب و فرآورده‌های بیوتکنولوژی توسط متخصصان داخلی جلوه‌ای از شعار «ما می‌توانیم» است و برای کسانی که تصور می‎کنند جوانان و متخصصان ایرانی در عرصه‌های علمی ناتوان یا کم توان هستند، پیام روشنی دارد.


به گزارش تولید ایرانی؛ رئیسی با اشاره به بومی سازی دانش تولید فاکتور8 نوترکیب اظهار کرد: در گذشته زیرساخت‌های مورد نیاز برای راه‌اندازی خط تولید این محصول در شرکت سامان داروی هشتم ایجاد شده بود و طی 2 سال اخیر با تجهیز امکانات، زمینه تولید فاکتور8 و تامین نیاز داخل
فراهم شد.
وی ادامه داد: با تامین اعتبارات مورد نیاز توسط سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی، فعالیت‌های تحقیقاتی در زمینه 5 داروی بیماران سرطانی در شرکت سامان داروی هشتم آغاز شده است و طبق برنامه‌ریزی‌ها، تا سه سال آینده تولید و وارد بازار خواهد شد.
تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه نیاز به دارو اجتناب ناپذیر است، اظهار کرد: می‌توان با اعتماد به جوانان و اتکا به توان متخصصان داخلی و ظرفیت‌های موجود، زمینه خودکفایی در تولید دارو و بی‌نیاز شدن از وابستگی به کشورهای خارجی را فراهم کرد.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه طی سال‌های اخیر با توسعه زیرساخت‌ها و بهره‌برداری از کارخانه تولید دارو در شیراز، تولیدات دارویی شرکت‌های زیرمجموعه آستان قدس رضوی به لحاظ کمی و کیفی رشد قابل توجهی داشته است.
رئیسی با تأکید بر اینکه جوانان متخصص ایرانی برای تحقق استقلال اقتصادی در همه بخش‌ها توانمند هستند، افزود: جوانان این مرز و بوم با کار و تلاش و بهره‌گیری از نوآوری‌ها و خلاقیت‌ها، هم در زمینه فناوری هسته‌ای و هم در سایر زمینه‌ها خوش درخشیده‌اند.
تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: کسانی که ملت ایران را تهدید و تحریم اقتصادی می‌کنند، باید بدانند که این مردم چه در دوران دفاع مقدس و چه بعد از آن، همواره تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرده‌اند و از این به بعد هم هرچه بیشتر در تنگنای اقتصادی قرار گیرند، برای رسیدن به خودکفایی مصمم‌تر خواهند شد.
وی گفت: تحریم‌ها و تهدیدها هیچ برای ملت ایران تنگنا ایجاد نخواهد کرد به شرط آنکه به توانمندی جوانان این مرز و بوم اعتماد داشته باشیم و از همه ظرفیت‌ها برای پیشبرد امور استفاده کنیم.


کد مطلب: 6794

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/6794/ایران-جمع-4-کشور-تولیدکننده-داروی-فاکتور-8-پیوست

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com