شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
۰
چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۸

حامیان دولت: «پالرمو» را رد کنید دلار ترمز می‌برد

سایت حامی دولت و نزدیک به رئیس مجلس، با انتشار مصاحبه از یک صراف در خیابان فردوسی که نام آن هم مشخص نیست، در پی القای نظر کارشناسی ارتباط بین نرخ دلار و عدم تصویب این لوایح در مجمع تشخیص در آمده است.
حامیان دولت: «پالرمو» را رد کنید دلار ترمز می‌برد
به گزارش توليد ايرانی ؛ فشارهای رسانه ای حامیان دولت برای تصویب لوایح خطرناک سی اف تی و پالرمو در حال افزایش است. طی روزهای گذشته چند تن از فعالان سیاسی مانند مجید انصاری و قاسم میرزایی نیکو در گفتگو با ارگان رسمی دولت پیشنهاد پوپولیستی و سوخته رفراندوم برای تصویب لوایح FATF مطرح کردند. چند روز پیش هم خبرآنلاین، از سایت های حامی دولت و نزدیک به رئیس مجلس، با انتشار مصاحبه از یک صراف در خیابان فردوسی که نام آن هم مشخص نیست، در پی القای نظر کارشناسی ارتباط بین نرخ دلار و عدم تصویب این لوایح در مجمع تشخیص در آمده است.
خبرآنلاین در گزارشی به نقل از یک صراف در منطقه فردوسی آورده است: در صورت عدم تصویب لایحه پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت و عدم تصویب لوایح مبتنی در پولشویی از سوی دیگر می‌تواند زمینه را برای افزایش بیشتر قیمت ارز مهیا نماید!
اطلاعات واصله از بازار ارز تهران نشان می دهد، فعالان بازار بر این اعتقادند که عدم تصویب لوایح مبتنی بر پولشویی، راه ارتباط ایران با دیگر کشورها را دشوار می‌کند و همین مساله می‌تواند جریان ورود ارز به کشور را کندتر نماید.
پیش از این نائب رییس اتاق بازرگانی در این خصوص گفت: برای اینکه در این شرایط بتوانیم کانال بانکی و مالی را با اتحادیه اروپا و چین و کشورهایی که اراده دارند از ما نفت بخرند باز نگه داریم، نیازمند این هستیم که در چهارچوب اف‌ای‌تی‌اف، عملیات پولی و بانکی ایران کم ریسک شناخته شود. در غیر این صورت هزینه‌ها به حدی افزایش می‌یابد که تاحد زیادی جلوی تعاملات پولی و بانکی را می‌گیرد. از آن طرف با توجه به اینکه در تنگنای تحریم ها قرار داریم و این تنگنا می‌تواند تشدید شود یا آثار غیرقابل پیش‌بینی را در آینده داشته باشد که ما در شرایط کنونی آگاهی کاملی از آن نداریم، پس باید اقتصاد را طوری مدیریت کنیم که در بعد داخلی نیز از شفافیت خارج نشویم.
جعفرزاده ایمن آبادی، از یاران مشهور لاریجانی در مجلس و از حامیان درجه یک روحانی با تلقین ایجاد بحران پس از رد احتمالی این دولایحه در مجمع تشخیص گفته است: تصور می کنم سوداگران ارز در آینده نزدیک می خواهند کام مردم را در شب عید تلخ کنند. بانک مرکزی باید برنامه مدونی برای شرایطی بحرانی که به واسطه عدم تصویب پالرمو و CFT  اتفاق خواهد افتاد، داشته باشد. با این حال اگر این موافقتنامه ها به تایید مجمع برسد پیش بینی می شود حداقل نتیجه ای که دارند قیمت ارز افزایش پیدا نمی کند.
به گزارش توليد ايرانی ؛هنوز اندکی از اردیبهشت سال 96 نگذشته است که همین حامیان رسانه ای دولت با تحلیل های دروغین و در راستای ایجاد رعب، با آمارسازی انتخاب رئیسی را دلیل متقنی برای افزایش نرخ دلار به 5 هزار تومان تحلیل می کردند.
امروز که 18 ماه از آن روز گذشته است روحانی انتخاب شده است ولی قیمت دلار تا 19 هزار تومان رفت و امروز در 12 هزار تومان جا خوش کرده است و باید گفت ای کاش رئیسی با دلار  5 هزار تومانی اش رئیس جمهور می شد!
تحلیلگران غیرصادق نه تنها از تحلیل های یک سال و نیم گذشته شان عذرخواهی نکرده اند بلکه بار دیگر دست به کار شده اند و در حال استفاده از همان حربه انحراف افکار عمومی برای تحمیل یک خسارت دیگر هستند.
کد مطلب: 6792
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *