شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
۰
يکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۵

۷۱۶ تخت بیمارستانی بعداز انقلاب درمازندران احداث شد

ساری - رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از ساخت ۷۱۶ تخت بیمارستانی از ابتدای انقلاب تاکنون در استان خبر داد.
۷۱۶ تخت بیمارستانی بعداز انقلاب درمازندران احداث شد
به گزارش توليد ايرانی ؛سید عباس موسوی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه بهداشت و درمان نسبت به کشورهای منطقه و دنیا دارای شاخص های خوبی هستیم و در بسیاری از شاخص ها در رتبه های برتر جهان قرار داریم که نشاندهنده کارآمدی سیستم بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی است.
دکتر موسوی کنترل بیماری های واگیر دار را یکی از دستاوردهای حوزه بهداشت و درمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: یکی از برنامه های دانشگاه علوم پزشکی مازندران کنترل بیماری های غیرواگیر است که اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تمرکز پزشک خانواده، سیستم ارجاع و دولت الکترونیک سلامت را از برنامه های دانشگاه عنوان کرد.
موسوی به کاهش مرگ و میر مادران باردار از ۲۵۵ درصد هزار تولد زنده به ۱۳.۸ در صد هزار تولد زنده اشاره کرد و افزود: مرگ و میر کودکان زیر ۵ سال نیز از ۱۳۵ در هزار تولد زنده به ۸.۹ در هزار تولد زنده و مرگ و میر نوزادان زیر یک ماه از ۳۲ در هزار تولد زنده به ۵.۲ در هزار تولد زنده رسیده است.
وی به کاهش بروز تالاسمی ماژور اشاره کرد و ادامه داد: تالاسمی ماژور از ۱۲۰ – ۱۰۰ تولد در سال به ۳ ، ۲ مورد در سال رسیده که میزان بروز به ۰.۸ در ده هزار تولد زنده کاهش یافت که از آمار کشوری پائین‌تر است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه پوشش واکسیناسیون از زیر ۳۰% قبل از انقلاب به ۱۰۰% افزایش یافته است، بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۱۱۰ خانه بهداشت و ۴۰۰ مرکز بهداشتی درمانی روستائی ، شهری و پایگاه بهداشتی برای ارائه خدمات بهداشتی درمانی فعالیت می کنند.
موسوی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مازندران رتبه یک کشوری در زمینه احداث خانه بهداشت واحداث مرکز بهداشت روستائی در ۳ سال اخیر راکسب کرده است، گفت: راه اندازی آزمایشگاه قطب منطقه HIV، احداث و راه اندازی ۵ خوابگاه ( ۲ خوابگاه دخترانه و ۳ خوابگاه پسرانه )با ظرفیت ۲۰۰۰ نفر(ساخت خوابگاه بزرگ خواهران با ۱۲ هزار متر مربع بنا در مجتمع پیامبر اعظم (ص) در سال ۱۳۹۷)، راه اندازی و بهره برداری از دو سالن ورزشی مجهز مطابق با استانداردهای کشوری،تاسیس و فعالیت ۱۰ دانشکده پزشکی ، داروسازی ، دندانپزشکی، بهداشت ، پرستاری و مامایی ، پیراپزشکی ساری و دانشکده پرستاری و مامایی رامسر ، دانشکده پرستاری و مامایی بهشهر ، دانشکده پیراپزشکی آمل ، دانشکده پردیس خودگران رامسر و فناورین نوین را از پروژه های عمرانی دانشگاه است.
وی به احراز رتبه های پژوهشی برتر توسط محققین دانشگاه وکمیته تحقیقات دانشجویی اشاره کرد و افزود: کسب رتبه نخست جشنواره ملی و کنگره بین المللی سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی در بخش رویداد استارتاپی، دریافت رتبه ۹ در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) ، پیوستن دو نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه به جمع محققین یک درصد پرارجاع دنیا از جمله دستاوردهای حوزه علمی و پژوهشی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از افزایش تعداد اعضای هیئت علمی از ۲۳۰ نفر درسال ۱۳۶۷ به ۴۵۰ نفر درسال ۱۳۹۷خبرداد و بیان کرد: درسال تحصیلی ۸۸- ۸۷ تعداد دو هزار و ۸۰۰ نفر دانشجو بود که درحال حاضر ( سال تحصیلی ۹۸- ۹۷) تعداد ۸۳۹۳ نفر دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
دکتر موسوی به افزایش تعداد رشته های پذیرش دانشجو از یک رشته پزشکی در سال ۱۳۶۷ به ۱۰۴ رشته درسال ۱۳۹۷اشاره کرد و افزود: بخشهای مراقبتهای ویژه تا سال۱۳۵۷ ساخته نشده بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ۷۱۶ تخت در بیمارستان های سطح استان اعم از دولتی وخصوصی وتامین اجتماعی و سایر ایجاد، راه اندازی، تکمیل و تجهیز شده است.
وی با اشاره به اجرای برنامه های تحول در آموزش عالی سلامت از سال ۹۳ و انتخاب دانشگاه علوم پزشکی مازندران به عنوان مرکز کلان منطقه یک آمایشی کشور، گفت: راه اندازی و تجهیز کلینیک های ویژه تخصصی وفوق تخصصی "طوبی" در ساری، رامسر، بابلسر، نور، نوشهر، بهشهر، نکا، زیراب و محمودآباد با حضور پزشکان متخصص، اجرای برنامه های طرح تحول سلامت از سال ۱۳۹۳ تا کنون، تدوین برنامه پنج ساله جامع سلامت، راه اندازی ۴۴۱ کانون سلامت محله ، ۵۰ مجمع سلامت محله ، ۲۱ مجمع سلامت شهرستان و ۲۰ خانه مشارکت در سطح استان، سازماندهی و توانمندسازی ۱۹۳ سازمان مردم نهاد سلامت استان، به کارگیری دو دستگاه کلنیک سیار دندانپزشکی به منظور ارائه خدمات رایگان در مناطق محروم و جلب و جذب ۱۶۵ میلیارد تومان مشارکت خیرین حوزه سلامت در ۵ سال اخیر را از دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی مازندران است.
کد مطلب: 6758
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *