جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۹

کندشدن رشدصنعت چین بر بازار نفت سایه انداخت

با انتشار گزارش‌هایی از کندتر شدن صنعت چین و پس از آن که شرکت‌های آمریکایی برای اولین بار در سال جاری، به تعداد چاه‌های نفت خود افزودند، قیمت نفت خام افت کرد.
کندشدن رشدصنعت چین بر بازار نفت سایه انداخت
به گزارش توليد ايرانی ؛ به نقل از رویترز، روز دوشنبه، پس از این‌که شرکت‌های آمریکایی برای اولین بار در سال جاری، در پیش‌درآمدی برای افزایش تولید نفت، به تعداد چاه‌های نفت خام خود افزودند، با انتشار گزارش هایی از کندتر شدن صنعت در دومین اقتصاد بزرگ جهان، قیمت نفت خام افت کرد.

 تا ساعت ۸:۵۴ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۲۹ سنت یا ۰.۴۷ درصد ارزان شد و به ۶۱.۳۰ دلار رسید.

 قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۳۴ سنت یا ۰.۶۳ درصد پایین آمد و به ۵۳.۳۵ دلار رسید.

 رکورد زدن تولید نفت خام آمریکا که در اواخر سال گذشته به رکورد ۱۱.۹ میلیون بشکه در روز رسید، به بازارهای جهانی نفت فشار وارد می‌کند. داده‌های شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز نشان داد، شرکت‌های انرژی آمریکا، در هفته گذشته، برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ به تعداد چاه‌های نفت فعال خود افزوده‌اند و با اضافه کردن ۱۰ حلقه چاه، تعداد کل آنها را به ۸۶۲ حلقه رسانده‌اند، که این نویدبخش افزایش بیش از پیش تولید نفت این کشور است.

 فراتر از مشکلات مربوط به افزایش عرضه، این تردید در رشد تقاضا است که امسال به نگرانی اصلی بازارهای نفت، تبدیل شده است.

 داده‌ها نشان می‌دهد که رشد اقتصادی چین، در حال کندتر شدن است. در ماه دسامبر، درآمدهای شرکت‌های صنعتی چین، برای دومین ماه متوالی آب رفت و فشار بیشتری را متوجه دومین اقتصاد بزرگ جهان کرد که پیش از این هم کم‌ترین رشد اقتصادی خود از ۱۹۹۰ تا کنون را گزارش کرده بود.
کد مطلب: 6660
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *