دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
۰
شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۲

نبود برنامه در دولت از زبان کارگر ساختمانی

کارگر ساختمانی گفت: از یکم بهمن ماه روزی دوبار به فروشگاه های دریافت بسته حمایتی مراجعه می کنم که در صورت واریز اقلام مورد نیاز را دریافت کنم، که در هر بار مراجعه فقط ناراحتی و نا امیدی در وجودم احساس می شود و با شرمندگی به خانه باز می کردم.
نبود برنامه در دولت از زبان کارگر ساختمانی
به گزارش توليد ايرانی؛ مدتی زمزمه هایی در محافل شخصی و عمومی نقل مجلس است که آیا بسته حمایتی دولت شامل شما شده است یا خیر!اما بسیاری از افراد خبر از اینکه شمال آنها نمی شود و بسته ای را دریافت نکرده اند می دهند و هیچ امیدی به واریز شدن مبلغ 200 هزار تومانی ندارند و یک وجه مشترک در همه افرادی که در انتظار بسته حمایتی دولت هستند وجود دارد و این هم عدم پاسخ گویی اپراتورهایی است که قبلا برای این طرح به مردم معرفی شده است.

داستان پرداخت بسته حمایتی به مردم در تاریخ 27 آبان ماه در جمع هیئت دولت اغاز شد و با توجه به اینکه کارگران بیشترین ضرر در نوسانات ارزی داشته اند سازمان برنامه بودجه و وزارت کار و امور اجتماعی به صورت مشترک تفاهم نامه ای تنظیم و رد حمایت از این قشر زحمت کش تصویب کردند که رد بخشی از این مصوبه سازمان برنامه و بودجه مجاز است برای پرداخت کمک جبرانی به‌میزان ۲۰۰ هزار تومان به کارکنان رسمی و پیمانی کشوری و لشکری، کارکنانی که کمتر از 3 میلیون تومان در آمد دارند را شامل می شد.

برای اینکه سرعت اجرای طرح افزایش داشته باشد وزارت کار و امور اجتماعی با هماهنگی سازمان برنامه و بدجه از گروه های کم درآمد مانند خانوارهای تحت پوشش و پشت‌نوبتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور از طریق واریز مبلغ به حساب‌های بانکی متصل به یارانه‌های نقدی از این سبد حمایتی بهره‌مند می‌شوند و خانواده معظم شهدا از طریق حساب مستمری این سبد حمایتی را دریافت می کنند.

بر اساس اخبار منتشر شده و محاسبات کارشناسان سهم ریالی هر خانواده در بسته های حماتی مرحله اول 150 هزار تومان و در مرحله دوم 200 هزار تومان است که با آغاز طرح موج نارضایتی مشمولان این طرح به گوش رسید که برخی از مسئولین اعلام کردند جهت پیگیری مشولان باید به سامانه #۴*۴* وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیامک و پاسخ را دریافت کنند و سامانه 1420 نیز پاسخ گو است.

بهادر حیدری یکی از کارگران ساختمانی ساکن در شهر بوشهر که از مشمولان تامین اجتماعی است  با اشاره به بسته حمایتی دولت، گفت: از ابتدای ماه اعلام شد که بسته حمایتی دولت به مبلغ 200 هزار تومان به حساب واریز می شود که هنوز این واریزی صورت نگرفته است.

وی پاسخ به اینکه آیا حسابتان را چک کرده اید، اظهار کرد: از یکم بهمن ماه روزی دوبار به فروشگاه های دریافت بسته حمایتی مراجعه می کنم که در صورت واریز اقلام مورد نیاز را دریافت کنم، که در هر بار مراجعه فقط ناراحتی و نا امیدی در وجودم احساس می شود و با شرمندگی به خانه باز می کردم.
این کارگر ساختمانی افزود: یک درخواست دارم از دولت و رئیس جمهور که اگر قصد کمک به مردم بخصوص کارگران پرتلاش دارید به صورت منظم حمایت کنید و اگر هم قصد ارائه گزارش دارید از اقشار دیگر جامعه استفاده کنید تا کارگران بیشتر از این ناراحت نشوند و خودشان گلیم خود را از مشکلات بیرون بکشند.
کد مطلب: 6577
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *