جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
۰
پنجشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۱

رشد ۱۴ برابری تولید برق کشور/ایجاد هزار کارخانه در ساوه و زرندیه پس از انقلاب

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس با اشاره به اینکه در دوران انقلاب اسلامی پیشرفت‌های گسترده‌ای در بخش‌های مختلف داشته‌ایم گفت: تعداد کارخانه‌های نیز از ۲۰ واحد به حدود هزار واحد افزایش‌یافته است.
رشد ۱۴ برابری تولید برق کشور/ایجاد هزار کارخانه در ساوه و زرندیه پس از انقلاب
به گزارش توليد ايرانی؛ محمدرضا منصوری نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در آستانه چهل‌سالگی انقلاب گفت: در دوران انقلاب اسلامی پیشرفت‌های گسترده‌ای در بخش‌های مختلف داشته‌ایم.
منصوری مهمترین پیشرفت استان در چهل‌سالگی انقلاب را صنعت برق دانست و گفت: با نیروگاه‌های متعدد تولید۵۰۰۰ مگاوات که قبل از انقلاب انجام می‌شد به ۷۰ هزار مگاوات رسیده است.
رشد ۱۴ برابری تولید برق کشور
وی افزود: تولید برق در این ۴۰ ساله، ۱۴ برابر شده که بخش اعظم آن در استان مرکزی تولید می‌شود و مهمترین پیشرفت استان در شاخص صنعتی است.
این نماینده مجلس درباره پیشرفت‌های پزشکی عنوان کرد: در بحث پزشکی پیشرفت خوبی داشتیم چراکه درگذشته پزشکان استان اغلب از کشورهای دیگر بودند ولی امروز نیروهای بومی و متخصص جای آن‌ها را گرفته‌اند.
منصوری با اشاره به پیشرفت‌های صنعتی در استان عنوان کرد: پیشرفت‌های صنعتی در ساوه و زرندیه و دلیجان، استان را به یک‌قطب صنعتی در کشور تبدیل کرده است.
وی ادامه داد: در گذشته این‌چنین نبود و با اینکه جمعیت استان چندین برابر شده و شهرستان ساوه تا ۱۰ برابر افزایش جمعیت داشته ولیکن این صنایع توانسته در اشتغال مؤثر باشد و نرخ بیکاری با وجود این افزایش جمعیت، پایین باشد.
نماینده مردم ساوه و زرندیه با اشاره به اینکه در گذشته تنها ۱ شهرک صنعتی در ساوه وجود داشت، گفت: ۵ واحد صنعتی به ساوه و زرندیه اضافه شده و شهر صنعتی ساوه هم یکی بود که به چهار تا افزایش پیدا کرد.
تعداد کارخانه‌های ساوه از ۲۰ واحد به هزار واحد افزایش‌یافته است
وی افزود: تعداد کارخانه‌های نیز از ۲۰ واحد به حدود هزار واحد افزایش‌یافته است.
این نماینده مجلس درباره اهمیت این پیشرفت صنعتی عنوان کرد: در حال حاضر استان مرکزی، استان خودکفایی است علاوه بر این تأمین‌کننده بودجه استان‌های دیگر نیز هست.
وی  با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان اظهار کرد: می‌توانیم این خودکفایی را در بخش کشاورزی هم داشته باشیم.
منصوری با تأکید بر اینکه حتی یک دانشگاه در ساوه و زرندیه در پیش از انقلاب وجود نداشته تصریح کرد: در حال حاضر ۲۴ واحد دانشگاهی در ساوه و زرندیه وجود دارد و الآن بیش از ۱۵ هزار دانشجو در این دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل‌اند که شاخص بسیار خوبی از پیشرفت است.
تمام جاده‌های روستایی ساوه آسفالت شده است
وی در توضیح پیشرفت‌های زیرساختی عنوان  کرد: در حال حاضر تمام جاده‌های روستایی ساوه آسفالت شده همچنین ۹۵ درصد روستاها نیز گاز کشی دارد درحالی‌که پیش از انقلاب خود شهر ساوه و زرندیه هم گاز نداشتند.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس خاطرنشان کرد: الآن نه تنها شهر ساوه بلکه هیچ خانه ای حتی بیرون از شهر و حاشیه شهر هم تا ۲ ماه دیگر بدون گاز نخواهد بود.
 
کد مطلب: 6566
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *