ایران مال متعلق به کشور است/ باید از کارافرینی حمایت کرد/ ایران مال یک ایران کوچک است

20 دی 1397 ساعت 12:13

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تجربه موفق ایران مال در اشتغالزایی، افزود: از بدو آغاز وزارتم در وزارت کار به دنبال آن بودم که بخشی از بار حل مشکلات را بر دوش شرکای اجتماعی بگذارم و برای کمک به محرومان از مشارکت آنان بیشتر استفاده کنیم.


به گزارش تولید ایرانی؛ محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از بازدید از مجموعه بازار بزرگ ایران (ایران مال) در جمع مدیران این مجموعه ضمن گرامی داشت سالروز ۱۹ دی اظهار داشت: بسیار خوشحالم که امروز و در جمع شما در خدمت جناب آقای اعلاء میرمحمدصادقی هستم. ایشان از افراد ارزشمند کشور و انقلاب اسلامی هستند و حضور ایشان در هیئت امنای مجموعه عظیم ایران مال گویای آن است که این مجموعه قطعا در خدمت اهداف انقلاب و کشور خواهد بود. برادر گرامی،‌ جناب آقای انصاری هم از خانواده‌ای خوشنام و محترم هستند و از فعالان اقتصادی ارزشمند کشور به شمار می‌آیند.

شریعتمداری ادامه داد: بازدید امروز من از ایران بسیار مفید بود و با جزییات این پروژه ارزشمند آشنا شدم. مجموعه ایران مال قطعا با بلند نظری و همت بلند بانیان آن شکل گرفته است. ایده احداث ایران مال قطعا ایده ارزشمندی بوده و تبدیل این ایده به عمل و اجرای آن بر روی زمین نیز کار طاقت فرسا و ارزشمندی بوده است. هدف من از حضور در اینجا و بازدید از این مجموعه در درجه اول به قصد تقدیر و تشکر از عوامل ایران مال است.

وزیر کار اظهار داشت: ایران مال یک مجموعه چند منظوره است. بر خلاف تبلیغات برخی ایران مال، مجموعه صرفا برای فروش محصولات خارجی نیست بلکه مرکزی برای فروش کالاهای ایرانی و صنایع دستی ایرانی است. در ضمن مجموعه ایران مال را باید یکی از نقاط قوت گردشگری ایران دانست که پس از راه‌اندازی گردشگران داخلی و خارجی را جذب می کند. ایران مال در واقع یک ایران کوچک است و تمدن ایرانی و اسلامی و تمدن دوران کنونی در اینجا به خوبی دیده می‌شود.

وی افزود: ایران مال جایی برای آرامش پیدا کردن مردم است. جایی که می‌تواند موجب تفریح سالم و مشروع مردم باشد. از فیروزکوه تا دشت قزوین ۱۸ میلیون نفر ساکن هستند و می‌توانند از این مجموعه بهره‌مند شوند. همچنین به عنوان وزیر کار باید از اشتغال ایجاد شده در این مجموعه تشکر کنم.

شریعتمداری عنوان کرد: در شرایطی که برخی به دنبال خروج سرمایه‌ها از کشور ایجاد یا خرید ملک و ساختمان در کشورهای همسایه یا کشورهای اروپایی هستند، در مجموعه ایران مال در پایتخت کشور شاهد احداث چنین سازه عمرانی و تمدنی هستیم. ضروری است از این قبیل اقدامات درست و ارزشمند حمایت شود. باید از کارآفرینی پشتیبانی کرد. آن چیزی که نیاز به برخورد دارد، چپاول و خروج سرمایه‌ها از کشور است. ایران مال برای همه ملت ایران و سازه و سرمایه‌ای بر روی زمین است. چیزی نیست که کسی آن را در چمدان بگذارد و از کشور خارج کند. باید توسعه این قبیل فعالیت‌ها را تشویق کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تجربه موفق ایران مال در اشتغالزایی، افزود: از بدو آغاز وزارتم در وزارت کار به دنبال آن بودم که بخشی از بار حل مشکلات را بر دوش شرکای اجتماعی بگذارم و برای کمک به محرومان از مشارکت آنان بیشتر استفاده کنیم. اگر قرار است مشکلات زنان سرپرست خانوار و افراد کم درآمد حل شود و فقر و محرومیت کاهش یابد لازم است در کنار استفاده از منابع دولتی از کارآفرینان برتر حمایت کرد و آنان را به مشارکت بیشتر طلبید. باید ۵۰۰ کارآفرین برتر کشور را شناسایی و از آنان تقدیر کرد و از آنان خواست که در مسئولیت‌های اجتماعی، مشارکت کنند.

وی خاطر نشان کرد: ایران مال می‌تواند مرکزی برای فروش صنایع دستی ایران باشد. صنایع دستی عمدتا در نقاط محروم کشور تولید میشوند و ایران مال می‌تواند مرکز مهمی برای فروش این محصوات باشد و از این طریق به اشتغالزایی در مناطق محروم کمک کند. همچنین در سراسر ایران غذاهای بسیار متنوعی تهیه می‌شود و ایران مال در کنار سایر ماموریت‌های تجاری، فرهنگی، گردشگری و تفریحی خود می‌تواند به محلی برای عرضه غذاهای تمام مناطق ایران به گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شود و مردم احساس کنند با حضور در ایران مال به جای جای ایران سفر کرده‌اند. همچنین ایران مال می‌تواند یکی از کانون‌های صادراتی کشور باشد.


کد مطلب: 6425

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/6425/ایران-مال-متعلق-کشور-باید-کارافرینی-حمایت-یک-کوچک

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com