چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
۰
چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۴

طعم تلخ گرانی سفره های مردم را کوچک تر کرده است/ نظارت حلقه مفقوده بازار!

گرانی های سرسام آور که نتیجه عدم نظارت کافی در بازار است کام مردم را تلخ و سفره های آنها را کوچکتر کرده است.
طعم تلخ گرانی سفره های مردم را کوچک تر کرده است/ نظارت حلقه مفقوده بازار!
به گزارش توليد ايرانی، به نقل از کُردتودی، دو سال از خدمت دولت یازدهم با شعار تدبیر و امید گذشت و همچنان بی تدبیری برای نا امید کردن مردم ادامه دارد و خبری از تدبیری که بارقه امیدی در دل مردم روشن کند نیست.
 
با این اوصاف که در بازار می گذرد معلوم است که شعارهای رییس جمهور فقط در حد شعار است و مسئولان تدبیر نتوانستند چتر ارزانی را بر سر بازار و اقتصاد کشور باز کنند ، بلکه قیمت کالاها روز به روز بر قامتشان افزوده می شود.
 
سایه شوم گرانی و پاییین آمدن قدرت خرید مردم در سال های اخیر نشان از وضعیت نامناسب اقتصادی کشور دارد که بنا بر وعده های از طرف مسئولان قرار بود در طی 100 روز وضعیت معیشتی مردم بهبود یابد اما با توجه به شرایط موجود مثل اینکه صد روز وعده داده شده هنوز از راه نرسیده است.
 
کارگران و قشر کم درآمد جامعه اولین قربانیان افزایش نجومی قیمت ها هستند ،افرادی که مدت هاست زیر بار گرانی کمر خم کرده اند و توان خرید مایحتاج زندگی خود را ندارند.
 
گزارش های مردمی از سطح بازار حکایت از آن دارد که رکود حاکم در اقتصاد دیگر توانی برای تحمل گرانی و افزایش قیمت را باقی نگذاشته است و هر روز شاهد افزایش قیمتها و گرانی بی سابقه در بازار مسکن، خودرو و اقلام ضروری مردم بوده و اینکه قدرت خرید مردم روز به روز کمتر و سفره ها نیز کوچکتر می شود.
 

 
دلال ها جیبشان پر تر از فروشنده ها می شود
با گردش ساده چند روزه ای  در بازار، آنچه بیش از همه خودنمایی می کند اینکه نرخ افزایش قیمت ها به صورت افسارگسیخته ای در حال افزایش بوده و این موضوع علاوه بر کاهش قدرت خرید مردم، برای آنها به مسئله ای ملال آور تبدیل شده است.
 
افزایش قیمت مایحتاج اولیه زندگی مانند برنج، مرغ، گوشت و لبنیات موجب بروز اظهار نگرانی در مردم شده و آنچه این نگرانی را چند برابر می کند نبود نظارت کافی بر بازار است.
 
با توجه به اینکه کشور ما در زمینه برخی اقلام تولیدات کافی را دارد ، اما دلیل این گرانی و در برخی موارد کمیاب بودن آن برای شهروندان مشخص نیست.
 
یکی از شهروندان بیجاری که در حال خرید مرغ بود با اظهار گلایه شدید از گرانی حاکم بر بازار ، بیان داشت: فلان مسئول با حاضر شدن در پشت تلویزیون می گوید قیمت تمام شده هر کیلو مرغ 9500 تومان است اما در مغازه های بیجار هر کیلو مرغ 13 هزار 500 تومان است ، چه کسی جوابگوی این اختلاف قیمت ها است و چرا کسی نظارت نمی کند.
 
بانوی شهروند دیگر بیجاری نیز در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: حقوق های یک میلیون و 700 هزار تومانی دیگر کفاف این قیمت ها را نمی دهد و زندگی برایمان سخت شده است و متاسفانه مسئولان هم توجه ای ندارند.
 

 
یکی از مغازه دارها بیجاری گفت: گرانی ها اخیر موجب ضرر و زیان فروشندگان است و برخی فکر می کنند این گرانی به نفع فروشندگان است و سود ما بالا می رود در حالیکه اینطور نیست و این وسط جیب دلال ها پر می شود.
 
صف هایی که هر روز طولانی تر می شود
ایستادن در صف های طولانی در گرمای تابستان و سرمای زمستان، یک روز برای خرید برنج تایلندی ، روز دیگر برای گوشت یا مرغ یخ زده برای مردم ما به یک عادت تبدیل شده است.عادتی که تمام مسئولیت آن متوجه بی تدبیری مسئولان است و کسی تا کنون تدبیری برای آن نیندیشیده است.
 
ایستادن در صف های طولانی در سرمای زمستان برای دریافت برنج تایلندی و مرغ و گوشت منجمد نیجه غفلت و عدم نظارت کافی در بازار است که موجب می شود افراد برخوردار و مرفه جامعه مشکلی نداشته باشند و افراد قشر متوسط و پایین جامعه باید با آن مدارا کنند و برای رفع کمبود مایحتاج خود در صف بمانند.
 

 
توزیع 10 تن مرغ و گوشت منجمد توسط جهاد کشاورزی در بیجار
مدیر جهاد کشاورزی  در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در فصل پاییز در راستای تنظیم بازار، 30 تن برنج تایلندی با قیمت 4600 تومان، 9/5 تن گوشت قرمز با قیمت 30500 تومان و 10 تن شکر با قیمت 3400 توسط اتحادیه تعاون روستایی در بیجار،حسن آباد یاسوکند، بابارشانی، توپ آغاج، خورخوره و قزانقره توزیع شده است.
 
وی تصریح کرد: هدف اجرای این طرح تنظیم بازار و حمایت از مصرف کننده، بالابردن قدرت خرید مردم، آرامش بازار و جلوگیری از افزایش قیمت ها و سواستفاده های احتمالی است.
کد مطلب: 6389
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *