تولیدکارت ملی داخلی به زودی در دست ایرانی ها/تراشه گذاری کارت های شناسی ملی

18 دی 1397 ساعت 9:53

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت:ایرادتی که به کارت ملی تولید داخل وارد بود برطرف شده وامیدواریم پیش تولید را به صورت آزمایشی در سازمان ثبت احوال کشور در تست‌های مرحله صدور انجام بدهیم.


به گزارش تولید ایرانی؛ سیف الله ابوترابی در گفت وگو با میزان اظهار داشت:بحث صدور کار هوشمند تولید داخل به عهده چابخانه دولتی زیر نظر وزارت اقتصاد و دارایی است و مطالعات  اولیه را از سال‌های قبل در باره این موضوع انجام داده بودند.
 
وی ادامه داد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تولید ملی تلاش کردیم در سال ۹۷ سازمان ثبت احوال کشور کارت ملی تولید داخل را مورد استفاده قرار دهد .
 
ابوترابی گفت:کارت صادره سازمان ثبت احوال کارت خاص است، یعنی پی وی سی نیست که در هر چاپخانه‌ای چاپ شود فلذا چاپ خانه دولتی با نظارت یکی از سازمان‌ها که متولی تایید فنی کارت بود مطالعات  را آغاز کردند.
 
وی با بیان اینکه قرار بود پیش تولید از شهریورماه امسال اتنجام شود  افزود:بر اساس اعلام چاپخانه دولتی قرار در آبان ماه به دست ثب احوال و ما به دست مردم برسانیم، اما بر اساس نظر نهایی  مرجع متولی تایید فنی از کارت چند ایراد گرفته شده است. بالاخره مردم توقع دارند که کارت‌های تولید داخل تفاوتی از لحاظ کیفیت و مقاومت و از لحاظ فنی با کارت‌هایی که قبل تولید می‌شد نداشته باشد.
 
ابوترابی گفت: در آن مقطع سه یا چهار ایراد از کارت‌های تولیدملی توسط مرجع نظارت فنی روی این کارت‌ها گرفته شد لذا برای بررسی بیشتر به چاپ خانه دولتی ارجاع شد. طبق آخرین خبری که به دست ما رسیده چاپخانه دولتی اشکالات را بطرف کرده و قول داده است که کارت‌های تولید داخل را که تراشه گذاری نیز شده است در اختیار ما بگذارند تا به صورت آزمایشی در تست‌های داخل صدور از آن‌ها استفاده کنیم.


کد مطلب: 6359

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/6359/تولیدکارت-ملی-داخلی-زودی-دست-ایرانی-تراشه-گذاری-کارت-های-شناسی

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com