جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
سه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۶

چطور تلویزیون‌‎ تقلبی و قاچاق را تشخیص دهیم؟

حتما شنیده‌اید که محصولات تقلبی و یا قاچاق در بازار زیاد شده‌اند، مخصوصا در بازار لوازم دیجیتال و لوازم صوتی و تصویری مشابه تلویزیون‌های برندهای معتبر. البته این مسئله چندان هم چیز عجیبی نیست.
چطور تلویزیون‌‎ تقلبی و قاچاق را تشخیص دهیم؟
به گزارش توليد ايرانی؛ حتما شنیده‌اید که محصولات تقلبی و یا قاچاق در بازار زیاد شده‌اند، مخصوصا در بازار لوازم دیجیتال و لوازم صوتی و تصویری مشابه تلویزیون‌های برندهای معتبر. البته این مسئله چندان هم چیز عجیبی نیست. اکثر محصولات دیجیتال یا وارداتی هستند، یا مواد اولیه لازم برای ساخت آن‌ها از خارج از کشور وارد می‌شوند. به همین دلیل است که با بالا رفتن نرخ ارز، تولید محصولات تقلبی و سود بسیاری را عاید تولیدکنندگان این محصولات کرده و آن‌ها را برای تولید بیشتر اجناس تقلبی وسوسه می‌کند.
 
با مطالعه این گزارش، با داشتن اطلاعات کافی از راه‌های تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی، از خرید اشتباه در امان بمانید.
قبل از بررسی موارد اساسی برای تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی و کالای قاچاق، لازم است با معیارهای خرید تلویزیون آشنا شوید.

گام اول، تفکرات عامیانه را کنار بگذارید
برخی از افراد به اشتباه فکر می‌کنند میان اجناس تقلبی و اصل، حتما اختلاف قیمت چشمگیری وجود دارد، اما باید بگوییم که از این نظر، سود جویان یک قدم از شما جلوتر هستند. آن‌ها برای جلوگیری از هرگونه سوء‌ظن، بازار را رصد کرده و اجناس خود را با قیمتی مشابه قیمت محصولات اصل عرضه می‌کنند. پس این تصور را کنار بگذارید.

گام بعد، نشانه‌های کوچک را در نظر بگیرید.
کالاهای معتبر، دارای بسته‌بندی کامل با رنگ و جنس با کیفیت هستند. اما محصولات تقلبی اغلب دارای نقص در بسته‌بندی می‌باشند، پس توجه به بسته‌بندی می‌تواند سرنخ‌های خوبی به شما بدهد. به عنوان مثال روی بسته‌بندی محصولات، لوگوی شرکت به صورت بزرگ روی کارتن چاپ شده و به صورت برچسبی نیست.

به ظاهر با کیفیت دقت کرده و عیوب را دست کم نگیرید
در این مورد دقت بیشتری لازم است. محصولات اورجینال دارای بدنه‌ای با کیفیت و بی‌عیب هستند، اما به دلیل کارگاه‌های غیراستانداردی که در آن محصولات تقلبی تولید می‌شوند، امکان وجود زدگی، لبه‌های تیز، سطوح پوسته پوسته شده و بی‌کیفیت وجود دارد.

توجه به شماره سریال دستگاه
بررسی تطابق شماره سریال دستگاه، با شماره‌ای که روی کارتن، پشت دستگاه و برگه‌های گارانتی مشاهده می‌شوند، بسیار حائز اهمیت است. شماره سریال محصولات را در سایت کارخانهچک کنید. در صورت ثبت موفقیت‌آمیز، دستگاه شما قابل اطمینان خواهد بود.

صحت ادعاهای فروشنده در مورد محصول را چک کنید
وقتی فروشنده ادعایی در مورد محصول شما می‌کند، حتما باید صحت آن بررسی شود. به عنوان مثال، وقتی گفته می‌شود محصولی دارای صفحه نمایش با کیفیت  4K است، حتما یک فیلم  4K را روی آن امتحان کنید، به همین ترتیب ادعاهایی که در مورد قابلیت پخش تصویر سه بعدی، صدای فراگیر و موارد دیگر هست را نیز ارزیابی کنید.

اهمیت گارانتی را دست کم نگیرید
گاهی اوقات خرید یک محصول اورجینال هم می‌تواند دردسرساز باشد. محصولاتی که علی‌رغم اصل بودن، از مبادی قانونی وارد کشور نشوند، به طور قطع توسط شرکت‌های معتبری را بر عهده دارند، گارانتی نمی‌شوند. پس یا باید آن‌ها را به تعمیرکاران متفرقه بسپارید، یا به شرکت‌های گارانتی گمنام مراجعه کنید که در این صورت هیچ تضمینی بابت استاندارد بودن قطعات تعویض شده وجود ندارد.

گام آخر، از جای مطمئن خرید کنید
به جرات می‌توان گفت مهم‌ترین کاری که برای اطمینان از انجام یک خرید بی دردسر می‌توان انجام داد، خرید از فروشندگان معتبر و با سابقه است. شرکت‌هایی که با سالها سعی و تلاش برای حصول اطمینان و کسب اعتبار نزد مشتریان خود تلاش کرده‌اند، هم تجربه بالا در تشخیص محصول با کیفیت  دارند و هم اعتبار خود را با فروش محصولات تقلبی خدشه‌دار نمی‌کنند.
کد مطلب: 6214
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *