دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
۰
سه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۴

مردم به پارکبان‌های متخلف، پول زور ندهند

براساس مشاهدات میدانی خبرنگار ما در برخی از مناطق شهر تهران، پارکبان‌هایی در حال فعالیت هستند و از این راه پول کلانی به جیب می‌زنند. این در حالی است که شهروندان دانسته یا ندانسته، پول زور به این پارکبان‌ها متخلف می‌دهند و چند ساعتی از آن‌ها جاپارک کرایه می‌کنند!
مردم به پارکبان‌های متخلف، پول زور ندهند
به گزارش توليد ايرانی؛ ١٥ دی ماه ۹۵ بود که براساس مصوبه شورای عالی ترافیک تهران، پارکبان‌ها جمع‌آوری شدند و قرار شد تا به‌جای آن تعداد پارکومتر‌ها افزایش پیدا کند. این در حالی است که محمدعلی کرونی، دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران از بازگشت دوباره پارکبان‌ها دریکی از مناطق تهران خبر داده و آن را بر خلاف مصوبه شورای عالی ترافیک دانسته است.

کرونی در این‌باره گفته: «حدود سه سال قبل، با تمدید نشدن قرارداد شرکت‌های تامین کننده نیرو‌های پارکبان، عملا عمر پارکبان‌ها به پایان رسید و پرونده این طرح برای همیشه بسته شد. طرحی که حدود ١٠ سال قبل به عنوان یکی دیگر از راهکار‌های شهرداری تهران برای نظم بخشی به ترافیک و تردد در پایتخت آغاز شد، اما پس از فراز و نشیب‌های بسیار و ابهاماتی که در عملکرد آن وجود داشت بالاخره به خاطر شفاف نبودن عملکرد پارکبان‌ها و گردش مالی پیمانکاران و نیرو‌های پارکبان پایان یافت. در نتیجه انتظار می‌رود که معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن رعایت و ملاحظه مصوبات شورای شهر، تعامل سازنده نری با کارشناسان حوزه حمل و نقل شهری داشته باشد، زیرا که تهران دیگر ظرفیت یک دوره مدیریت شهری براساس سعی و خطا را ندارد.»

براساس مشاهدات میدانی در برخی از مناطق شهر تهران، پارکبان‌هایی در حال فعالیت هستند و از این راه پول کلانی به جیب می‌زنند. این در حالی است که شهروندان دانسته یا ندانسته، پول زور به این پارکبان‌ها متخلف می‌دهند و چند ساعتی از آن‌ها جاپارک کرایه می‌کنند!


کامران اخباری، معاون اجرایی معاونت حمل و نقل ترافیک تهران درباره علت فعالیت دوباره پارکبان‌ها در پایتخت به خبرنگار «جوان آنلاین» می‌گوید: «چند سالی است که فعالیت پارکبان‌ها متوقف شده است و عملا فعالیت پارکبان‌ها غیرمجاز است. اگر در یکی از مناطق پارکبانی فعالیت می‌کند این یک تخلف است و باید با آن برخورد شود.»
معاون اجرایی معاونت حمل و نقل ترافیک تهران ادامه می‌دهد: «سیستم مورد استفاده برای جاپارک همان پارکومتر است که شهروندان باید از آن استفاده کنند. البته قرار است که سیستم نوین و جدیدی مطابق با متد روز راه‌اندازی کنیم و در اختیار پایتخت‌نشینان قرار دهیم.»

اخباری درباره نحوه برخورد با پارکبان‌های متخلف می‌گوید: «اگر کسی به‌عنوان پارکبان از مردم هزینه‌ای دریافت می‌کند مصداق بارز تخلف است که وظیفه برخورد آن برعهده ضابط قضایی است. البته در چند روز اخیر یک مورد تخلف برای فعالیت پارکبان‌ها در بازار گل محلاتی گزارش داده شد که با همکاری نیروی انتظامی و معاونت حمل و ترافیک منطقه به آدرس رفتیم و با این مورد برخورد کردیم.»
معاون اجرایی معاونت حمل و نقل ترافیک تهران در مورد فعالیت پارکبان‌های موتور مقابل برخی از پاساژ‌های شلوغ اظهار می‌دارد: «در منطقه ۱۲ که تعداد موتور‌ها خیلی زیاد است، شهردار منطقه سیستم کاملا مکانیزه‌ای را راه‌اندازی کرده که بدون ردوبدل شدن پول، تگ‌هایی را بر روی موتور نصب می‌کنند و ساماندهی می‌شوند. اما اگر به‌غیر از این موارد پارکبان‌هایی مشغول فعالیت و پول گرفتن از شهروندان باشند، باید بررسی شود و ممکن است که تخلف صورت گرفته باشد.»

کامران اخباری می‌گوید: «شهروندان در صورت مشاهده پارکبان‌های متخلف می‌توانند موضوع را به شهردار منطقه اطلاع دهند یا با نیروی انتظامی تماس بگیرند تا پس از بررسی‌های لازم با پارکبان متخلف برخورد شود.»
کد مطلب: 6193
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *