جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
شنبه ۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۲

افزایش قیمت طلا در دومین هفته متوالی

به لطف تضعیف ارزش دلار، نگرانی ها از کند شدن رشد اقتصاد جهانی و نوسانات بازارهای مالی، قیمت طلا روز جمعه افزایش داشت و در مسیر دومین هفته افزایشی متوالی قرار گرفت.
افزایش قیمت طلا در دومین هفته متوالی
به گزارش توليد ايرانی؛ به نقل از رویترز، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 0.2 درصد افزایش به 1278 دلار و 27 سنت رسید. قیمت طلا در این هفته 1.8 درصد افزایش داشت. دیروز فلز زرد تا 1282 دلار و 9 سنت بالا رفت که بالاترین رقم از 19 ژوئن تاکنون بود. قیمت طلا ی آمریکا نیز در پایان معاملات روز جمعه با 0.15 درصد افزایش به 1283 دلار رسید.
 
والتر پهوویچ، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «تضعیف ارزش دلار موجب افزایش قیمت طلا شده و نوسانات بازارهای بورس نیز معامله گران را نگران چشم انداز سال 2019 کرده است که این مسئله نیز در رشد قیمت طلا موثر بوده است...

اما نمی توان انتظار داشت که رشد قیمت ها ادامه یابد، زیرا نقدینگی بالایی در بازار وجود ندارد و معامله گران نمی خواهند در آستانه تعطیلات طولانی سال نو، خرید های عمده ای انجام دهند.»

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی دیروز 0.1 درصد کاهش داشت و با ارزان تر کردن طلا برای خریدارانی که از ارزهای غیر دلاری استفاده می کنند، موجب افزایش جذابیت فلز زرد شد.

بازارهای بورس جهان در هفته پایانی 2018 شاهد نوسانات شدیدی بوده اند. بازارهای مالی انتظار دارند رشد اقتصادی آمریکا در سال آینده میلادی به دلیل بالا رفتن نرخ بهره کند شود.

ایلیا اسپیواک، تحلیلگر بازار ارز در موسسه دیلی اف ایکس گفت، تنش های تجاری میان آمریکا و چین و همچنین احساس عدم قطعیت ناشی از وضعیت برگزیت نیز بر چشم انداز تیره و تار اقتصاد جهان در سال 2019 اضافه کرده و این ممکن است موجب رشد قیمت طلا در سال آینده شود.
کد مطلب: 6027
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *