شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
۰
چهارشنبه ۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۱

اولین تولیدکننده مخازن CNG در ایران تعطیل شد!

این شرکت ظرفیت تولید دارد اما به دلیل افزایش نرخ ارز، بحث تامین مواد اولیه این شرکت که وارداتی است متوقف شده، موضوع بعدی بحث وصول مطالبات از شرکت‌های وابسته به صنایع خودروسازی است.
اولین تولیدکننده مخازن CNG در ایران تعطیل شد!
به گزارش توليد ايرانی؛ شرکت تولیدکننده مخازن CNG کاوش فروردین سال1382 به عنوان اولین تولیدکننده مخازن CNG در ایران با مشارکت شرکت سازنده توربوکمپرسور تاسیس شد.

عملیات اجرایی احداث و راه‌اندازی فاز یک کارخانه با ظرفیت سالانه 120،000 عدد مخزن در اواخر شهریور سال1384 به پایان رسید و با گسترش صنعت CNG در ایران و افزایش تقاضای شرکت‌های خودرو ساز جهت مخاز CNG، عملیات اجرایی طرح و توسعه خط تولید از اواخر سال 1386 شروع و در شهریور سال1388 به بهره‌برداری رسید. 

این شرکت اما در سال جاری به دلیل مشکلاتی همچون عدم وصول مطالبات معوقه و تامین مواد اولیه برای تولید، با مشکلاتی مواجه شد که همین امر نیز در روزهای اخیر موجب تعطیلی و تعدیل کارگران شرکت شد به طوری که روز یکشنبه دوم دی ماه شاهد تجمع کارگران شرکت کاوش در جلوی درب این شرکت بودیم.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین در مورد علل به تعطیلی کشیده شدن شرکت مذکور اظهار کرد: شرکت مخازن تحت فشار کاوش شهرصنعتی البرز در زمینه تولید مخازن سی ان جی خودرو فعالیت دارد که مواد اولیه آن از چین وارد می‌شود. 

وی افزود: سال گذشته در ادامه پیگیری مشکلات به وجود آمده، تسهیلات بهین‌یاب جهت رفع مشکلات این شرکت پرداخت شد؛ اما امسال با توجه به افزایش قیمت ارز در تامین مواد اولیه با مشکل مواجه شده است. 

این منبع آگاه تصریح کرد: شرکت مخازن تحت فشار کاوش در ۶ ماه نخست امسال تولید داشته اما به دلیل مشکلات مالی و کاهش نقدینگی و در نتیجه عدم تامین مواد اولیه، مجبور به تعطیلی شرکت شده است. 
 

وی با اشاره به مشکلات پیش آمده برای کارگران این شرکت بیان کرد: البته چند ماهی هم کارگران را به صورت موقت نگه داشته شدند، اما به دلیل توقف تولید، مجبور به تعدیل نیرو شدند و بر این اساس به ۷۰ نفر نیروی این شرکت نامه پایان کار و عدم نیاز داده شده و مراحل بیمه بیکاری آنها در دست اقدام است. 

این منبع آگاه اضافه کرد: از آنجا که این شرکت جزو صنایع وابسته به شرکت خودروسازی است؛ لذا مطالبات اصلی آن نیز از صنایع خودروسازی بوده، به طوریکه میزان مطالبات شرکت مذکور از صنایع خودروسازی حدود ۲۰میلیاردتومان است و همین امر موجب شد تا شرکت مجبور به تعدیل نیرو شود. 

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته عنوان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی فرمانداری، کمیسیون کارگری برگزار شد و با توجه به اینکه موضوع مربوط به صنعت خودروسازی و در تهران مطرح بوده، به استان ارجاع شده است و براساس آخرین مکاتبات، تقاضا شده که در ستاد تسهیل رفع موانع تولید، موضوع تامین مواد اولیه و وصول مطالبات از صنایع خودروسازی در دستور کار قرار بگیرد. 
 

این منبع آگاه تاکید کرد: این شرکت ظرفیت تولید دارد اما به دلیل افزایش نرخ ارز، بحث تامین مواد اولیه این شرکت که وارداتی است متوقف شده، اما مهمترین مشکل این شرکت که مشکل تامین مواد اولیه را نیز تشدید می‌کند، بحث وصول مطالبات از شرکت‌های وابسته به صنایع خودروسازی است. 

وی در پایان گفت: هم اکنون بیشتر قطعه سازان کوچک و بزرگ در شهرصنعتی البرز با چنین مشکلی مواجه هستند و تنها راهکار رفع مشکل نیز پرداخت مطالبات معوقه از سوی شرکت‌های وابسته به خودروسازی است.
کد مطلب: 5967
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *