جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
۰
يکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۳

کشف بیش از ۴۰۰۰ کیلو تخم مرغ با تاریخ اشتباه در استان یزد

کارشناس نظارت و بازرسی دامپزشکی استان یزد خبر کشف 4 هزار و 200 کیلوگرم تخم مرغ با تاریخ اشتباه و 168 کیلوگرم تخم مرغ بدون تاریخ و شکسته و کثیف کشف را تایید کرد.
کشف بیش از ۴۰۰۰ کیلو تخم مرغ با تاریخ اشتباه در استان یزد
به گزارش توليد ايرانی، بنا بر اخبار منابع موثق، در بازرسی های به عمل آمده  4 هزار و 200 کیلوگرم تخم مرغ با تاریخ اشتباه و 168 کیلوگرم تخم مرغ بدون تاریخ و شکسته و کثیف کشف و از ورود به چرخه مصرف انسانی جلوگیری شد.



روح الله حاتمی در خصوص این کشفیات در مصاحبه با خبرنگار یزدرسا ضمن تایید این خبر بیان داشت: این مقدار تخم مرغ در بازرسی صورت گرفته توسط توسط یکی از پست های قرنطینه دامپزشکی استان یزد در شهر ابرکوه کشف و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

وی افزود: تخم مرغ یکی از فراورده های خام دامی مهم و دارای مصرف وسیع می باشد که در صورت رعایت نشدن مسائل بهداشتی و دقت در نگهداری، می تواند عامل بروز بیماری و به خطر انداختن سلامت جامعه باشد.

کارشناس نظارت و بازرسی اداره کل دامپزشکی استان یزد با بیان اینکه تخم‌مرغ‌های شناسنامه‌دار از نظر کیفیت و سلامت دارای تضمین بسیاری هستند؛ گفت: نظارت کامل دامپزشکی بر روی این فراورده وجود دارد و مصرف کنندگان می توانند با خیال راحت با توجه به مشخصات درج شده بر روی تخم مرغ از آن استفاده نکنند.



وی در پایان با اشاره به انتقال و شیوع بیماری های مختلف از طریق مصرف تخم مرغ غیربهداشتی از شهروندان خواست از خرید تخم مرغ از مراکز عرضه غیر مجاز اجتناب نموده و به تاریخ تولید و انقضاء یک ماهه، نام واحد تولیدکننده، تمیز بودن و سالم بودن پوسته تخم مرغ دقت داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق سامانه ارتباطی  1512 به اداره کل دامپزشکی استان یزد اطلاع رسانی کنند.
کد مطلب: 5864
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *