شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
۰
شنبه ۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۹

پای گرانی در ویترین زمستانه دنیای حقیقی و مجازی

در حالی شهروندان زاهدانی از بلبشوی قیمت ها در بازار پوشاک گلایه داشته که در سایه نبود نظارت کافی از سوی مسئولان امر علاوه بر فروشگاه های عرضه لباس، کانال هایی هم در فضای مجازی اقدام به فروش اقلام زمستانی با قیمت های نجومی کرده اند.
پای گرانی در ویترین زمستانه دنیای حقیقی و مجازی
به گزارش توليد ايرانی، همزمان با شروع فصل زمستان شاهد گرانی در بازار لباس به ویژه برای کودکان هستیم که این اقدام خودسرانه برخی از فروشندگان باعث شده عده ای از مردم به خرید لباس های تاناکورا روی بیاورند.

لباس هایی که همواره سلامتی را در معرض خطر قرار داده و باعث بروز بیماری های پوستی می شود، تاناکوراهایی که همین چندسال پیش جان یک شهروند را در زاهدان گرفت.

با این تفاسیر اما در حالی شاهد افزایش قیمت لباس ها در بازار هستیم که علاوه بر فروشندگان، کانال هایی هم در فضای مجازی اقدام به فروش لباس با قیمت های نجومی کرده که نبود نظارت بر این حوزه ها، عرصه را بر مردم تنگ کرده و آنها از این بلبشوی گرانی ها در دنیای حقیقی و مجازی گلایه داشته و خواستار نظارت مسئولان بر عملکرد فروشندگانی که به طور دلبخواهی قیمت تعیین کرده هستند، آن هم فروشندگانی که علت را به دلار ربط می دهند دلاری که قیمت آن این روزها از مرغ هم عقب مانده است.

 

یکی از شهروندان زاهدانی در این خصوص به خبرنگار اجتماعی عصرهامون گفت: قیمت پوشاک در بازار آن قدر بالا و متفاوت است که گاه هنگام مراجعه، انصراف از خرید تنها کار است.

به گفته وی، نبود نظارت از سوی اتحادیه ها و اصناف باعث شده تا فروشندگان به راحتی اقدام به تغییر اتیکت ها کنند به گونه ای که بر روی یک لباس چندین اتیکت قیمت مشاهده می شود.

یکی دیگر از شهروندان نیز با بیان اینکه گرانی در بازار پوشاک امان مردم را بریده است، افزود: در ازای گلایه به برخی از فروشندگان با این جمله مواجه می شویم که "همه چیز گران شده از رب گرفته تا لوازم خانگی و طلا؛ آن وقت توقع دارید در این موج گرانی ها فروش لباس بر مدار ارزانی باشد اگر توان خرید ندارید وقت ما را هدر ندهید".

این اقدام فروشندگان لباس در زاهدان باعث شده اکثر مردم از خرید صرف نظر کرده و راه خود را به سمت چهارراه رسولی و خرید لباس های دسته دوم یا به قول معروف تاناکورا کج کنند. لباس هایی که باقیمت ارزان تهیه شده اما سلامتی را به خطر می اندازند.
 
به گفته سارانی یکی دیگر از شهروندان که چهار فرزند قد و نیم قد دارد، حقوق دریافتی وی کفاف خرج خانه را نمی دهد، برهمین اساس، مجبور است برای تامین لباس های فرزندانش به خرید تاناکورا روی بیاورد.

وی عمده دلیل این گرانی را نبود نظارت از سوی مسئولان عنوان کرد و گفت: مسئولان امر باید از خواب زمستانی بیدار شوند و نظارت بیشتری بر فروشندگی ها داشته باشند تا در این فصل از سال که تهیه لباس گرم یکی از ضروریات خانواده ها است با مشکل مواجه نشود.

گفتنی است با افزایش روزانه تعداد کانال ها و گروه های تلگرامی که اقدام به فروش برخی لوازم از جمله پوشاک و کفش می کنند این قیمت ها دستخوش تحولات بیشتری قرار گرفته که می طلبد مسئولان به طور جد در راستای این مشکل مردمی اقدام کنند.
 
کد مطلب: 5834
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *