يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
۰
شنبه ۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۴

پیش‌بینی برداشت ۴۰۰۰ تن چغندرقند از مزارع محلات

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان محلات از پیش‌بینی برداشت ۴ هزار تن چغندرقند از ۶۶ هزار هکتار زمین‌های زیر کشت در این شهرستان خبر داد.
پیش‌بینی برداشت ۴۰۰۰ تن چغندرقند از مزارع محلات
به گزارش توليد ايرانی، عبدالله محمودی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان محلات در گفتگو با دیار آفتاب؛ گفت: برداشت چغندرقند از ۶۶ هزار هکتار از مزارع شهرستان محلات که از نیمه آذرماه آغازشده تا یک ماه دیگر ادامه خواهد داشت و با توجه به پیش‌بینی‌های انجام‌شده تصور می‌شود در این مدت بیش از ۴ هزار تن محصول از این مزارع برداشت شود.

وی با اشاره به جایگاه دوم شهرستان محلات در تولید چغندرقند پس از اراک بیان کرد: کلیه مراحل کاشت، داشت و برداشت چغندرقند در شهرستان محلات به‌صورت کاملاً مکانیزه انجام می‌شود و محصولات جمع‌آوری‌شده به کارخانه قند اصفهان حمل می‌شود.

محمودی افزود: با اجرای سیستم‌های آبیاری تحت‌فشار در این شهرستان بیش از ۹۰ درصد مزارع چغندرقند محلات مجهز به سیستم آبیاری تحت‌فشار و قطره‌ای مجهز شده و این به معنی رعایت اصلاح الگوی کشت چغندرقند در این شهرستان است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان محلات خاطرنشان کرد: یک از مهم‌ترین مشکل کشت چغندرقند در محلات که از سنوات قبل نیز شاهد آن بوده‌ایم عدم پرداخت به‌موقع وجوه کشاورزان توسط کارخانه‌داران است و امیدواریم در سال جاری کارخانه‌داران با پرداخت به‌موقع مطالبات، کشاورزان را درراه تولید همراهی کنند.
کد مطلب: 5823
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *