پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
۰
سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۹

توزیع ۳۰۰هزار حلقه لاستیک میان رانندگان وکامیونداران تا پایان سال

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای،با بیان اینکه سالانه ۱۳۰ هزار حلقه لاستیک در ناوگان باری کشور مصرف می شود
توزیع ۳۰۰هزار حلقه لاستیک میان رانندگان وکامیونداران تا پایان سال
 به گزارش توليد ايرانی، عبدالهاشم حسن نیا در نشست خبری سومین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته با بیان اینکه ۹۰ درصد حمل و نقل بار کشور به صورت جاده ای انجام می شود، به رسیدگی سازمان راهداری به مشکلات و مسائل رانندگان اشاره و تصریح کرد: کارگروهی برای رسیدگی به وضع رانندگان ایجاد شده است و اگرچه برخی مشکلات این قشر و صنف کامیون داران به بخش راه و شهرسازی منحصر نیست و سایر سازمان ها نیز باید همکاری کنند، اما در حال رسیدگی به این مشکلات هستیم.

وی ادامه داد: ۲۲ هزار فقره شکایت از سوی رانندگان از شرکت های حمل و نقلی از طریق سامانه های ۱۴۱ به سازمان راهداری واصل شده که نشان می دهد رابطه رانندگان با شرکت های حمل و نقلی چندان مناسب نیست. این سازمان به ۸۹ درصد شکایت ها رسیدگی کرده و مابقی شکایات نیز در دست بررسی هستند.معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان معوقات بیمه رانندگان است که باید با همکاری دولت تسویه شود. همچنین ۷۵۰ هزار راننده تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دارد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای یکی دیگر از مشکلات صنف رانندگان کامیون را کمبود اقلام مصرفی خصوصا لاستیک دانست و گفت: تاکنون ۳۵۰۰ حلقه لاستیک بین رانندگان توزیع شده که بسیار کم است چون سالانه نیازمند ۱۳۰ هزار حلقه لاستیک هستیم. با وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال مذاکره ایم تا پایان سال ۳۰۰ هزار حلقه لاستیک بین کامیون داران توزیع شود.

وی درباره رسیدگی به تخلفات شرکت های حمل و نقلی گفت: سازمان راهداری تا قبل از این اختیار جریمه و پلمب کردن شرکت های حمل و نقلی را داشت که توانسته ایم اجازه این فرایند را در دستگاه های نظارتی دریافت کنیم. در حال حاضر این اختیار را داریم شرکت متخلف را جریمه یا در صورت تکرار پلمب کنیم.معاون وزیر راه در خصوص صدور مجوز خدمات رفاهی گفت: برای محورهایی که صرفه اقتصادی داشته باشد و طرح ارائه شده از سوی سرمایه گذار اجرایی باشد مجوز خواهیم داد.

به گفته حسن نیا ۱۵۰۰ نقطه حادثه خیز در جاده ها شناسایی شده که برای اصلاح این نقاط حادثه خیز دو هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است.   به همین منظور با استانداری ها مذاکراتی داشته ایم تا ۵۰ درصد اعتبارات لازم برای رفع نقاط حادثه خیز را تامین کنند و ظرف سه سال قرار است این ۱۵۰۰ نقطه را اصلاح کنیم.وی درباره ارتقای ایمنی جاده ها نیز گفت: برای ایمنی راه ها دو رویکرد  داریم که یکی حفظ  ایمنی موجود مانند نصب گاردیل ها و حفاظ های جانبی و دیگری توسعه ایمنی راه هاست که این دو را علیرغم افزایش سالانه ۱۰ درصد در تعداد خودروها ادامه خواهیم داد.

معاون وزیر راه درباره افزایش تلفات جاده ها گفت: سال گذشته ۱.۷ درصد به تعداد کشته های جاده ای و امسال حدود ۳ درصد اضافه شد که باید این روند افزایش کشته ها متوقف شود به همین منظور باید برنامه هایی را برای کاهش حوادث جاده ای با همکاری سایر دستگاه های ذیربط در دست اجرا داریم.

وی اظهار داشت: سالانه ۴۰۰ هزار دستگاه خودروی باری سنگین از مرزهای کشور ترانزیت می شود.
کد مطلب: 5654
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *