سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
۰
يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۵

واردات لاستیک با ارز ۴۲۰۰ تومانی

وزیر راه و شهرسازی گفت: قرار است لاستیک و مواد اولیه آن در زمره کالاهای اساسی تلقی شده و با ارز ۴۲۰۰ تومان وارد کشور شود.
واردات لاستیک با ارز ۴۲۰۰ تومانی
به گزارش توليد ايرانی، محمد اسلامی در حاشیه مراسم افتتاح سومین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه محصولاتی که امروز در این نمایشگاه ارائه شده از محل ظرفیت های داخلی بوده و در بسیاری از موارد در بخش حمل و نقل خوداتکا هستیم، گفت: این محصولات طرح های پژوهشی بوده اند که به مرحله اجرا درآمده است.

وی ادامه داد: توجه به صنایع داخلی برای پیشبرد حمل و نقل از سوی دولت بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. دولت در سال جاری و سالهای آتی از حمل و نقل حمایت بیشتری خواهد داشت.

وزیر راه و شهرسازی افزود: باید بتوانیم ناوگان حمل و نقل را اعم از ناوگان ریلی بار و مسافر، ناوگان دریایی و همچنین ناوگان باری را به صورت متوازن توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان و خریداران بخش خصوصی محصولات حمل و نقل در طول نمایشگاه مذاکراتی با یکدیگر خواهند داشت، اظهارداشت: دولت نیز از این خریدها و مذاکرات حمایت خواهد کرد؛ منابع پیش بینی شده از محل تسهیلاتی که برای توسعه حمل و نقل در نظر گرفته ایم هم تولیدکننده و هم خریدار از این منابع و تسهیلات بهره مند خواهند شد.

اسلامی یادآور شد: در شرایط کنونی و تحریم های ظالمانه علیه کشور، نیاز داریم تا از تولید داخل حمایت کرده و کیفیت محصولات داخلی را برای استفاده مصرف کنندگان و مردم ارتقاء دهیم.

وزیر راه و شهرسازی درباره مشکلات رانندگان گفت: رانندگان قشر زحمت کشی هستند که ما همه مشکلات آنها به خصوص مسائل بیمه و کالاهای مصرفی آنها به خصوص لاستیک را مورد حمایت قرار خواهیم داد.وی ادامه داد: قرار است با کمک تشکل های صنفی رانندگان، تهیه اقلام لازم برای آنها سرعت بگیرد.

به گفته اسلامی، بانک مرکزی نیز قرار است به واردکنندگان لاستیک ارز اختصاص داده و دولت از تولیدکنندگان این کالا نیز حمایت می کند تا این محصول با سرعت بیشتری در اختیار رانندگان قرار بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: قرار شد لاستیک و مواد اولیه تولید آن در زمره کالاهای اساسی قرار گرفته و با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شود اما نکته مهم این است که لاستیک در صورت پیمایش خودرو و داشتن تن ـ کیلومتر و حمل بار از سوی رانندگان به آنها تعلق می گیرد. ضمن اینکه سازمان راهداری نیز لاستیک را بر اساس سهمیه ای که وزارت صنعت، معدن و تجارت به این سازمان اختصاص می دهد، میان رانندگان توزیع خواهد کرد.
کد مطلب: 5594
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *