جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
۰
سه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۳

بودجه ۹۸ باید واقع‌بینانه باشد

عضو کمیسیون صنایع مجلس آمارهای غلط موجود در کشور و استان را عامل خطای تصمیم‌گیری دانست و تشریح کرد: بودجه ۹۸ باید واقع‌بینانه و با تخصیص بهینه منابع صورت گیرد.
بودجه ۹۸ باید واقع‌بینانه باشد
به گزارش توليد ايرانی؛ سید مهدی مقدسی عضو کمیسیون صنایع مجلس و نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی روز شنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی ضمن تشکر از نحوه نظارت و پیگیری و تشکیل منظم شورای گفتگو استان گفت: امروز مشکلاتی در حوزه‌های مختلف داریم ولی خودمان را نمی‌بازیم و باید با یک منطق اقتصادی و بودجه‌ای در مقابل فشار دشمن بایستیم.

مقدسی تصریح کرد: بعد از انقلاب سیاست فاصله گرفتن از تک‌محصولی بودن را داشتیم ولی نتوانستیم از نفت فاصله بگیریم و باید این نقطه‌ضعف‌ها را در برابر دشمنان پوشش دهیم.

وی با اشاره به واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام در بودجه ۹۸ و ضمن تأکید بر برجسته کردن این رویکرد عنوان کرد: مسئولین استانی اصراری بر روی پروژه‌ها نداشته باشند و رویکردمان این باشد که پروژه‌ها را واگذار کنیم.

نماینده مردم اراک در مجلس بودجه ۹۸را تولید محور دانست و اظهار کرد: بعد از اعلام جزئیات بودجه دستگاه‌ها در اسرع وقت پیشنهادات اصلاحی خود را به‌سرعت به نمایندگان برسانند تا اثرگذاری بیشتری در تصمیمات مجلس داشته باشیم.

وی آمارهای غلط موجود در کشور و استان را عامل خطای تصمیم‌گیری دانست و تشریح کرد: بودجه ۹۸ باید واقع‌بینانه و با تخصیص بهینه منابع صورت گیرد.

مقدسی عنوان کرد: دیگر ویژگی بودجه ۹۸ سبک کردن بار دولت و تولید محور بودن آن است.

وی به واگذاری گاز به گلخانه‌های استان پرداخت و ادامه داد: نباید استان‌های گرمسیر و سردسیر را یکسان در نظر بگیریم و این سیاست دولت ایراد دارد و باید بازه زمانی در تعرفه‌های سردسیری و گرمسیری به ۱۵مهر تا ۱۵اردیبهشت تغییر کند.
کد مطلب: 5422
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *