جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۹

احداث پایانه های صادراتی قارچ خوراکی امسال کلید می خورد

احداث پایانه های های صادراتی قارچ خوراکی در شهرستان شهریار، به منظور تسهیل در توزیع و دسترسی آسان مشتریان به این محصول امسال کلید می خورد.
احداث پایانه های صادراتی قارچ خوراکی امسال کلید می خورد
به گزارش توليد ايرانی؛ به نقل از­  وزارت جهاد کشاورزی، ­­غلامرضا تقوی، مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: این پایانه ها در راستای راه اندازی شبکه مویرگی توزیع قارچ خوراکی و توزیع آن در استان تهران و کل کشور و عرضه قارچ خوراکی به ویژه با برچسب هولوگرام، به منظور شفاف سازی مسیر عرضه احداث می شود.

وی با بیان این که تفاهم اولیه واگذاری زمین و جانمایی آن در یکی از میادین میوه و تره بار شهرستان باغستان میان شهرداری این شهرستان و انجمن صنفی قارچ ساخته شده است، اظهار داشت: در جانمایی اول که به زودی راه اندازی می شود یک هکتار زمین در قالب ۱۳ غرفه واگذار خواهد شد.

تقوی افزود: در جانمایی دوم، زمینی به مساحت دو هکتار در شهریار شناسایی و تصویب شد که تا پایان دی ماه امسال کلنگ احداث آن به زمین زده شود که بر این اساس، ۴۰ درصد قارچ کشور از محل این پایانه ها توزیع شود.
وی گفت: در حال حاضر عرضه قارچ خوراکی در بازارهای موقت و سنتی و یا به صورت مستقیم به رستوران ها صورت می گیرد.

مدیر کل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی معاونت امور باغبانی اظهار داشت: با توجه به تدوین برنامه ای برای افزایش سرانه مصرف قارچ در کشور، یکی از راهکارها برگزاری جشنواره ها آشپزی با قارچ و راه اندازی رستوران های تخصصی قارچ است.

وی سرانه مصرف قارچ در ایران را یک کیلوگرم عنوان و تصریح کرد: تا رسیدن به شاخص های جهانی مصرف سرانه این محصول فاصله زیادی داریم.

تقوی سرانه مصرف جهانی قارچ خوراکی را دو کیلوگرم و اروپا را چهار کیلوگرم برای هر نفر عنوان کرد و گفت: تهیه برچسب هولوگرام برای بسته های قارچ از جمله اقدامات برای اعتماد سازی مردم و افزایش مصرف این محصول است
کد مطلب: 5374
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *