پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
۰
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۷

چینی ها در چابهار جرثقیل می سازند!

یک شرکت چینی که حق فعالیت در هند را ندارد، قراردادی با هند برای تامین جرثقیل های مورد نیاز بندر چابهار ایران منعقد کرده است. بندر چابهار که توسط هندی ها در حال توسعه است، رقیبی برای بندر گوادر پاکستان محسوب می شود که توسط چین توسعه یافته است.
چینی ها در چابهار جرثقیل می سازند!
توليد ايرانی:این قرارداد توسط شرکت ایندین پورتس اویل (مجری توسعه بندر چابهار) و شرکت چینی منعقد شده است.
وزارت حمل و نقل هند در بیانیه ای اعلام کرد: «قرارداد تامین جرثقیل های (بندر چابهار) به شرکت زد پی ام سی چین واگذار شده است.» این شرکت که بزرگترین سازنده جرثقیل های بندری در جهان به شمار می رود، بر اساس تصمیم آژانس های امنیتی هند حق تامین تجهیزات بنادر هند را ندارد.
زد پی ام سی که 70 درصد از سهم بازار جهانی جرثقیل های اسکله ای را در اختیار دارد، یک سفارش 380 کرور روپیه ای از شرکت هندی دریافت کرده است.
پانوس موردوکوتاس، رئیس دپارتمان اقتصاد دانشگاه لیو پست در نیویورک در این باره گفت: «سرمایه گذاری عظیم چین در کوریدور اقتصادی چین-پاکستان و زیرساخت های بندری حاشیه اقیانوس هند، هدفی بیش از تجارت دارد.»
یک مقام بندری در بمبئی نیز گفت: «حضور هند در بندر چابهار، با توجه به ابتکار یک کمربند یک جاده چین و کوریدور اقتصادی چین-پاکستان دیده می شود...چینی ها یک کوریدور در بالا دارند و یک کوریدور در پایین دارند و بنادر موجود را به این کوریدورها متصل می کنند.»
کد مطلب: 537
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *